اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هفته نامه المنار تشریح کرد

اعتراف اسرائیل به ضعف راداری/هواپیمای بدون سرنشین بر فراز بئرالسبع

خبرگزاری فارس: هفته نامه المنار چاپ فلسطین از اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به شکست سامانه راداری خود در شناسایی هواپیمای بدون سرنشینی خبر داد که توانست تا عمق 60 کیلومتری فلسطین اشغالی پرواز کند.

اعتراف اسرائیل به ضعف راداری/هواپیمای بدون سرنشین بر فراز بئرالسبع

به گزارش فارس، هفته نامه المنار در گزارش خود نوشت: مراجع ذیربط در اسرائیل به تحقیقات خود درباره نفوذ یک فروند هواپیمای بدون سرنشین به حریم هوایی فلسطین اشغالی ادامه می دهند و روایت‌های ضدونقیضی درباره محل به پرواز در آمدن هواپیما و شکست ارتش اسرائیل در شناسایی آن و طرفی که این هواپیما را ارسال کرده است، وجود دارد.

این هواپیما با ورود به فلسطین اشغالی برفراز روستای «دریجات» در نزدیک شهر بئر السبع به پرواز درآمد و موفق شد که به حریم هوایی فلسطین اشغالی نفوذ کند و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی این امر را نفوذ خطرناکی دانستند به گونه‌ای که رئیس ستاد ارتش این رژیم روند تحقیق دراین باره را شخصا برعهده گرفت.

این هفته نامه نوشت: براساس اطلاعات اولیه، بقایای این هواپیما برای آگاهی از طرفی که آن را ارسال کرده است، انجام شد و اتهاماتی به این طرف و آن طرف وارد شد و ادعاهایی مطرح شده است که ایران و حزب‌الله در پس پرده این نفوذ به حریم هوایی فلسطین اشغالی بوده‌اند و برخی نیز در اسرائیل مدعی شده اند که هواپیما از نوار غزه به پرواز در آمده است و برخی طرف‌ها هم ادعا کرده اند که این هواپیما از شبه جزیره سینای مصر به پرواز در آمده است.

هفته نامه المنار نوشت: یک منبع در صنایع هوایی اسرائیل گفته است که این هواپیمای بدون سرنشین ایرانی است و حزب الله آن را فرستاده است و از سامانه‌های راداری اسرائیل عبور کرده است و مسیر خود را به سمت ساحل دنبال کرده و سپس در منطقه عسقلان در فلسطین اشغالی دور زده و در بئر‌السبع شناسایی شده است.

به نوشته المنار، برخی منابع صهیونیستی این عملیات را یک اقدام تحریک آمیز و پیام حزب‌ الله درباره میزان قدرت این حزب دانسته‌اند و در همین حال یک کارشناس صهیونیست گفته است که حزب الله از این اتهام مبرا نیست زیرا در سال 2006 میلادی قدرت خود را در ارسال هواپیماهای بدون سرنشین حامل مواد منفجره ثابت کرد اما به استناد گفته این کارشناس، این موضوع قطعی است که هواپیمای سرنگون شده مدت زمانی را بر فراز ساحل برای جلوگیری از شناسایی شدن رادارهای اسرائیل پرواز کرده و حامل مواد منفجره نبوده است بلکه هدفش جمع آوری اطلاعات بوده است.

 

از سوی دیگر معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران درخصوص انهدام پهپاد در سرزمین‌های اشغالی گفت: در صورتی که این اتفاق جنگ روانی نباشد، بیانگر ناکارآمدی گنبد آهنین و سپر دفاعی رژیم صهیونیستی است.

 

 سردار «جمال‌الدین آبرومند» معاون هماهنگ‌کننده سپاه در نشست خبری صبح امروز خود در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای رژیم صهیونیستی بر ایرانی بودن پهپاد که در سرزمین‌های اشغالی منهدم شد گفت: این موضوع چند وجه دارد، ابتدا ممکن است این اقدام که توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته یک عملیات روانی باشد.

 

وی افزود: موضوع دیگر این است که رژیم صهیونیستی دشمنان بسیار زیادی دارد و از طرفی علی‌رغم ادعاهای این رژیم در خصوص گنبد آهنین و توانایی‌های سپر دفاعی‌اش حضور این پهپاد با فرض اینکه عملیات جنگ روانی نباشد بیانگر این است که این سپر دفاعی خیلی کارآیی ندارد و فاقد توانمندی لازم است.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه تاکید کرد: با توجه به اینکه آنها ادعا کرده‌اند این پهپاد تا 100 کیلومتر در سرزمین‌های اشغالی نفوذ کرده نشاندهنده این است که رژیم صهیونیستی ضعف‌های بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول