اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی اوج گرفتن نارضایتی‌های شهروندان

مسافربرهای شخصی عصای دست تاکسیرانی بندرعباس می‌شوند

خبرگزاری فارس: در حالی که ضعف مدیریت و نظارت در سازمان تاکسیرانی بندرعباس سبب نارضایتی شهروندان شده است، خبرهایی از ساماندهی مسافربرهای شخصی در این شهر با هدف جبران خلأها به گوش می‌رسد.

مسافربرهای شخصی عصای دست تاکسیرانی بندرعباس می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در حالی که در شهر بیش از نیم میلیون نفری بندرعباس بیش از سه هزار و 500 مجوز تاکسی صادر شده است، در سال‌های اخیر و با توسعه این شهر ساحلی همواره شهروندان از وضعیت خدمات‌رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهر اعلام نارضایتی کرده‌اند.

عدم نظارت کافی و لازم بر روی تاکسی‌های موجود و تمرکز تردد تاکسی‌ها در خیابان اصلی بندرعباس، سبب شده است مسافربرهای شخصی همواره علاوه بر رفع نیازها به عنوان یک ظرفیت مهم از سطح نارضایتی‌ها بکاهند.

هر چند این نوع وسایل معمولاً چالش‌هایی را نیز در برداشته است اما با شرایط موجود می‌توان از مسافربرهای شخصی به عنوان بخش مهم و مکمل ناوگان تاکسیرانی در بندرعباس نام برد که ساماندهی آنها می‌تواند نارسایی‌های ناوگان تاکسیرانی را جبران کند.

فرماندار جدید بندرعباس نیز که حدود یک ماه از تصدی او بر این پست می‌گذرد در بدو ورود خود یکی از اولویت‌های کاریش را بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی این شهرستان عنوان کرد.

احمد مرادی همچنین امروز در نشست شورای ترافیک استان که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، از آغاز طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی از نیمه آبان‌ماه خبر داد و اظهار داشت: ساماندهی و استفاده از ظرفیت‌های مسافربرهای شخصی در کنار ناوگان تاکسیرانی می‌تواند نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: بهره‌برداری مطلوب از مسافربرهای شخصی، مستلزم ساماندهی مناسب و کد‌دار کردن این وسایل نقلیه است تا از این طریق مردم و صاحبان این وسایل خدمات بهتری را دریافت کنند.

فرماندار بندرعباس با اشاره به مشکلات مردم در خصوص حمل و نقل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از مشارکت و توان تمام دستگاه‌های ذیربط و مدیریتی قاطع، جسور و خوش‌فکر امید است مشکلات موجود در خصوص حمل و نقل رصد و برطرف شود و دیگر شاهد بلاتکلیفی و انتظار مردم در سطح خیابان‌ها برای استفاده از تاکسی نباشیم.

علاوه بر فرماندار بندرعباس، همواره مدیران مربوطه با حوزه‌های اجتماعی نیز به طور جدی از وضعیت خدمات‌رسانی در حوزه تاکسیرانی بندرعباس انتقاد جدی داشته‌اند؛ به نحوی که به عقیده کارشناسان تغییرات گسترده در نحوه مدیریت این سازمان می‌تواند خونی تازه را به ناوگان تزریق کند.

همچنین به دلیل نظارت ناکارآمد بر روی عبور و مرور تاکسی‌ها گزارش‌های متعددی در رابطه با غیر فعال‌شدن تاکسی‌ها در بندرعباس به گوش می‌رسد.

واگذاری مجوز تاکسی به افراد دارای شغلی دیگر نیز از مباحثی است که علاوه بر نارضایتی تاکسی‌داران سبب شده است که پارکینگ‌های برخی از ادارات و ساختمان‌ها در گوشه و کنار شهر مأمن امنی برای تاکسی‌داران دو شغله باشد.

بخش قابل توجهی از سه هزار و 500 تاکسی یاد شده، تنها در شبانه‌روز یک الی دو ساعت بیشتر در شهر فعال نیستند و باقیمانده سوخت دریافتی خود را به صورت غیر‌قانونی به فروش می‌رسانند، از همین رو دامنه نارضایتی‌ها و نگرانی‌ها روز به روز در این بخش بیشتر می‌شود.

هر چند که ساماندهی مسافربرهای شخصی می‌تواند کمک زیادی به وضعیت کنونی و آشفته ناوگان تاکسیرانی بندرعباس و جبران کمبودها کند، اما باید به نظم‌بخشی و افزایش راندمان ناوگان موجود نیز توجهی ویژه داشت.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول