اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه یزد:

احداث مصلا در شهرستان‌های یزد اعتبار هنگفتی می‌‌طلبد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: احداث مصلا در شهرستان‌های استان یزد برنامه وسیعی است که اعتبار هنگفتی را می‌طلبد.

احداث مصلا در شهرستان‌های یزد اعتبار هنگفتی می‌‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام رضا خانی در آیین تودیع و معارفه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه احداث و ساخت مصلا اعتبار سنگینی را می‌طلبد، ضروری است که مسئولان و مردم در امر ساخت مصلای نماز کمک کنند.

وی با بیان اینکه مصلاهای در حال احداث با معماری اسلامی و متناسب با شرایط اقلیمی استان بنا می‌شوند، از برخی در راستای مانع تراشی از احداث مصلاهای متناسب با فرهنگ اسلامی گلایه کرد.

خانی همچنین با تشریح برخی اقدامات عمرانی انجام شده در زمان فعالیت وی در این نهاد افزود: مصلای برخی شهرستان‌های استان مانند ابرکوه و اردکان بهره‌برداری شده و در شهرستان‌هایی مانند مهریز، طبس، دیهوک، عشق آباد و هرات تهیه زمین برای احداث مصلا انجام شده است.

وی ادامه داد: برخی شهرستان‌ها مانند بهاباد هم طرح توسعه مسجد شهرستان را در دست اجرا داریم که توان پوشش جمعیتی تا 50 سال آینده را دارد.

خانی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه کتاب و برگزاری همایش ائمه جمعه از فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش است.

وی افزود: طی این مدت بیش از 100 همایش و گردهمایی ائمه جمعه را در سطح استان و منطقه برگزار کردیم.

خانی از دیگر فعالیت‌های انجام شده از سوی این شورا را نظارت مستمر بر امر برگزاری نماز جمعه در سطح استان بر شمرد.

رضا خانی نظارت به خطبه‌ها از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را ضروری خواند و اظهار داشت: ائمه جمعه باید به این نکته توجه داشته باشند که به گونه‌ای خطبه‌ها را ایراد کنند که نمازگزاران از آنها استقبال کنند و هفته به هفته بر آمار آنها افزوده شود.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: توسعه و گسترش فرهنگ نماز جمعه در سطح جامعه از اولویت‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است.

حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی خاطرنشان کرد: تاکنون در این زمینه فعالیت‌‌های مناسبی از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه انجام شده است اما این روند باید همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ نماز جماعت باید از سوی متولیان فرهنگی جامعه مورد عنایت ویژه قرار گیرد، افزود: خدمت رسانی در این عرصه فرصتی است که همواره برای هرکسی پیش نمی‌آیند و خوشبختانه استان یزد در این زمینه از جایگاه مطلوبی برخوردار است و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه موثر بوده است.

به گزارش فارس، در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام رضا خانی تقدیر و حجت‌الاسلام رضا شریفی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد منصوب شد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول