اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

2 بانک تولید نشاء برنج در لردگان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی دو بانک تولید نشاء در شهرستان لردگان در آینده نزدیک خبر داد.

2 بانک تولید نشاء برنج در لردگان راه‌اندازی می‌شود

سهراب ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر 3 هزار و 300 هکتار از اراضی این استان به کشت برنج اختصاص داده شده است که با آغاز برداشت برنج در سال‌جاری 17 هزار و 160 تن شلتوک و 11 هزار و 154 تن برنج سفید از شالیزارهای این استان برداشت شد.

وی با اشاره به کمترین سطح زیر کشت برنج در این استان، گفت: شهرستان کیار کمترین سطح زیر کشت برنج را به خود اختصاص داده است و شهرستان لردگان بیشترین سطح زیر کشت را در اختیار دارد.

ابراهیمی از راه‌اندازی دو بانک تولید نشاء در شهرستان لردگان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تأسیس دو بانک تولید نشاء در شهرستان لردگان آغاز شده است که با راه‌اندازی این دو بانک مشکل تأمین نشاء سالم در این استان برطرف خواهد شد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأثیر خشکسالی‌ها بر میزان تولیدات برنج، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اصلاح روش‌های زراعی کاهش سطوح زیر کشت برنج در این استان جبران شده است.

وی با اشاره به ارقام کاشت برنج در این استان، گفت: در حال حاضر ارقام زاینده رود، کوهرنگ و نوع محلی چمباد در شهرستان‌های این استان کشت می‌‎شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سعی شده است که با اجرای طرح سازگاری ارقام جدید، ارقامی در این استان کشت شود که بیشترین سازگاری را با محیط این استان دارند.

وی بر ضرورت مکانیزه کردن کاشت برنج در این استان تأکید کرد و گفت: به کارگیری ماشین‌های پیشرفته در مزارع به منظور کاهش هزینه کارگری، افزایش تراکم تولید در واحد سطح، خاک‌ورزی مناسب و بهبود ساختمان خاک از سیاست‌های اصلی سازمان کشاورزی است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول