اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

کرزی از مردم افغانستان خواست تحت تأثیر رسانه‌های خارجی قرار نگیرند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور افغانستان تحلیل‌ها و تبلیغات منفی برخی از مطبوعات خارجی در خصوص آینده افغانستان را نادرست خوانده و از مردم افغانستان خواست که تحت تأثیر تبلیغات خارجی قرار نگیرند.

کرزی از مردم افغانستان خواست تحت تأثیر رسانه‌های خارجی قرار نگیرند

به گزارش فارس، حامد کرزی در بیانیه 15 روزه رادیویی خود خطاب به مردم افغانستان گفت: دفاع از منافع ملی کشورها یک اصل پذیرفته شده است و هر کشوری ضمن تلاش برای تأمین منافع ملی مردم خود،  برای رسیدن به این هدف از طریق رسانه‌ها تبلیغ می‌کند.

کرزی، این قبیل تبلیغات را جدی و سرنوشت ساز ندانست و آن را جنگ تبلیغاتی برای کسب منافع خواند.

وی خاطر نشان کرد: افغانستان و آمریکا بر اساس مفاد پیمان استراتژیک، متن موافقتنامه امنیتی را طرح کرده و آن  را امضا می‌کنند و این کار به سود افغانستان است.

کرزی تأکید کرد: مصالح و منافع بزرگ افغانستان و شرایط مردم در این موافقتنامه گنجانده می‌شود و مطابق با خواست مردم افغانستان، تنظیم خواهد شد.

رئیس جمهور افغانستان یادآور شد که مطبوعات غربی هر روز درباره عواقب خروج نیروهای خارجی از افغانستان و سرنوشت آینده ما مقالات و تحلیل‌های دور از واقعیت را برای تضعیف روحیه مردم، منتشر می‌کنند.

حامد کرزی در ادامه این بیانیه رادیویی گفت: از هنگامی که روند انتقال مسئولیت‌های امنیتی از نیروهای بین‌المللی به نیروهای افغان آغاز شده، وضعیت امنیتی افغانستان نسبت به قبل بهتر و خوب‌تر شده و حوادث ناگوار امنیتی نسبت به گذشته، کمتر شده است.

رئیس جمهور افغانستان تأکید کرد که بهبود وضع امنیتی در افغانستان نشان دهنده آن است که با خروج تمام نیروهای خارجی، امنیت افغانستان بیش از پیش بهتر خواهد شد و هرگز خراب‌تر نمی‌شود.

کرزی تصریح کرد: مردم افغانستان هزاران سال با تلاش خود در برابر متجاوزان ایستادگی کرده و از خاک خود دفاع کردند.

وی افزود: ما فرزندان همان پدران و نیاکان هستیم و می‌توانیم با حفظ اتحاد و همبستگی ملی، بدون کمک دیگران از خاک و ناموس ملی خود پاسداری کنیم.

حامد کرزی روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری، با اشاره به جنگ روانی رسانه‌های خارجی علیه کشورش، اظهارات برخی کارشناسان را در خصوص اینکه افغانستان پس از خروج نیروهاى خارجى در سال ٢٠١٤ به صحنه جنگ تبدیل می‌شود و طالبان دوباره حاکم می‌شوند و یا افغانستان از نظر اقتصادى تضعیف می‌شود را نادرست خوانده و آن را رد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول