اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهریز:

اگر استقلال می‌خواهیم باید بهای آن را پرداخت کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهریز گفت: ملت ایران باید در برابر ناملایمات و تحریم‌های دشمن صبور و شکیبا باشند و ملت ما که دم از استقلال می‌زنند، باید بهای آن را نیز با صبر و شکیبایی پرداخت کنند.

اگر استقلال می‌خواهیم باید بهای آن را پرداخت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان مهریز با اشاره به شرایط خاص جهان به‌ ویژه منطقه اظهار داشت: منطقه خاورمیانه هم‌اکنون در حال زایش تاریخی و به تعبیر مقام معظم رهبری در یک پیچ تاریخی است و در این برهه حساس ایران اسلامی به‌ عنوان الگوی ملت‌های آزاده وظیفه خطیری بر عهده دارد.

امام ‌جمعه مهریز افزود: دشمن برای سیطره بر منطقه خاورمیانه تنها ایران اسلامی را در مقابل خود می‌بیند و از همین‌رو در تلاش برای خضوع و تسلیم ایران اسلامی است.دشمنان با فشار و تحریم‌ها می‌خواهند ملت ما را تسلیم کنند و برای این منظور توطئه‌های مختلفی برای ایجاد تفرقه بین صفوف متحد مردم با هم و با حکومت به اجرا در می‌آورند.

وی با تاکید بر استفاده از کالاهای ایرانی گفت: مردم باید به کار و کارگر ایرانی احترام بگذارند و با استفاده از کالاهای تولید داخل، بستر تحقق کامل شعار امسال را فراهم کنند.

برهان ادامه داد: رسالت مردم برای تحقق شعار امسال مصرف کالای ایرانی و تولیدات داخلی به منظور حمایت عملی از سرمایه و کار ایرانی است.

وی افزود: وقتی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه نهادینه نشود، تولیدکننده داخلی ناچار است برای فروش محصول خود آن را با مارک و نشان خارجی روانه بازار کند این در حالی است که اگر مردم اهتمام کرده و کالای ایرانی مصرف کنند، تولیدکننده داخلی نیز رغبت کرده و کالای با کیفیت‌تری تولید و عرضه خواهد کرد.

برهان خاطرنشان کرد: اگر در برخی موارد تولیدات داخلی ما از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، همین بس که ما تولیدات خودمان را ذلیلانه مصرف نمی‌کنیم و باید خوشحال باشیم که یک گام به سوی خودکفایی کامل برداشته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در مهریز اظهار داشت: ملت ایران باید در برابر ناملایمات و تحریم‌های دشمن صبور و شکیبا باشند و تمامی ملت ما که دم از استقلال می‌زنند، باید بهای آن را نیز با صبر و شکیبایی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه کار کردن و زحمت کشیدن باید در بین مردم ایران به یک فرهنگ تبدیل شود، خاطرنشان کرد: جوانان امروز باید برای انجام کارهای سخت نیز کمر همت ببندند. فرهنگ حاکم بر جامعه که اشتغال را منحصر به پشت میزنشینی می‌داند، باعث شده که با وجود اقدامات صورت گرفته برای تولید اشتغال، همچنان عده‌ای از جوانان بیکار باشند.

خطیب جمعه مهریز با بیان اینکه دیدگاه جوان ایرانی امروز در مورد کار مناسب، محدود به مشاغل دولتی و پشت میزنشینی شده و این دیدگاه کاملا اشتباه تبدیل به یک فرهنگ شده است، افزود: جوان امروز در حین و پس از اتمام تحصیل، خود را در یک جایگاه و شغل دولتی و پشت یک میز تصور می‌کند و این موضوع را به عنوان یکی از اهداف و ملاک‌های اصلی خود برای ورود به دانشگاه قرار می‌دهد.

برهان در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از نیروهای انتظامی شهرستان مهریز گفت: مردم اگر امنیت و آرامش در زندگی می‌خواهند، باید نیروی انتظامی را کمک کنند و مشوق آنها در انجام وظایفشان باشند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول