اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد:

ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برگزار می شود

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، از 18الی 21 مهرماه (میزان) در تالار مولانا جلال الدین درهرات برگزار می‌شود.

ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برگزار می شود

به گزارش فارس، سید جمال شوشتری در خصوص ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان اظهار داشت: دولت جدید افغانستان به منظور رونق تجارت  در این کشور کوشیده است تا روابط با خارج را در تمام زمینه ها ترمیم کند که یکی از این زمینه ها روابط تجاری و همچنین ساماندهی وضعیت گمرکی این کشورمی باشد.

مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد در ادامه گفت: امروز افغانستان بعد از گذر از  بحران های فراوان، از هر نوع سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار استقبال می کند و دولت اذعان دارد که توسعه بخش خصوصی از راه سرمایه گذاری، راه حل رشد اقتصادی و غلبه بر فقر است و تاکنون کشورهایی نظیر ترکیه، امریکا و چین طی چندسال اخیر همواره در راس کشورهای سرمایه گذار افغانستان قرار داشته است.

وی افغانستان را بازاری بالقوه، با جمعیتی در حدود 30 میلیون نفر عنوان کرد و افزود: سطح در آمدی متوسط، سبب شده تا مردم افغانستان در صورت تامین  نیازهای اساسی خود تبدیل به مشتریان بالفعل شوند.

مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، نفت و فرآورده های نفتی، خودرو، مواد غذایی، رنگ و رزین و آهن و فولاد را از جمله زمینه های فعالیت شرکت کنندگان در ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران هرات عنوان کرد و افزود: داروسازی، صنایع غذایی، بازرگانی عمومی، مصنوعات چوبی، حمل و نقل زمینی  و دریایی، ماشین آلات بسته بندی و چاپ،   مخابرات و طلا سازی از دیگر فعالیت هایی است که در این نمایشگاه در معرض دید بازرگانان و صنعتگران افغانستان خواهد بود.

شوشتری در مقایسه ای آماری اظهار داشت: نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان سال گذشته  در فضایی به مساحت در این دوره 43 شرکت فعال در زمینه های ساختمان، موادغذایی، صنعت و انرژی در فضایی به مساحت حدود  800 متر مربع به ارائه توانمندی ها و دستاوردهای خود می‌پردازند. که میزان مشارکت کنندگان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول