اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مذهبی:

امامزادگان ستون‌های حفظ جامعه هستند

خبرگزاری فارس: کارشناس مذهبی برنامه‌ سمت خدا از امامزادگان (ع) به عنوان ستون‌های حفظ جامعه نام برد.

امامزادگان ستون‌های حفظ جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی صبح امروز در مراسم قالیشویان در مشهد اردهال کاشان اظهار داشت: وجود امامزادگان در نقاط مختلف کشور از جمله مناطق خوش آب و هوا به عنوان محور و مرجع شیعیان موجب رونق آن مراکز و مانع از گسترش فساد در جامعه هستند.

رفیعی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) محبت و توسل به اهل بیت (ع) را از ویژگی‌های شیعیان دانست و تصریح کرد: حضور مردم در زیارتگاه‌ها موجب تعالی روح و آرامش آنها می‌شود لذا آنچه موجب نگرانی است آن است که  زیارتگاه‌ها خلوت باشند.

وی افزود: غربی‌ها با درک این موضوع که جامعه بدون معنویت رشد نمی‌یابد در پی ایجاد زیارتگاه‌هایی ساختگی هستند لذا وجود این زیارتگاه‌ها در کشور نعمت و موهبتی بزرگ است که باید ارج گذاشته شود.

این کارشناس مذهبی معرفت، عمل و پرهیز از منکرات را از دیگر ویژگی‌های شیعه سعادتمند نام برد و خاطرنشان کرد: ما در نمایشگاه مصیبت اهل بیت جا مانده‌ایم در حالی که ائمه در کنار مصائب خود زندگی‌شان سرشار از پند و اندرز است که می‌تواند بهترین الگو برای زندگی امروز ما باشد.

به گفته وی یک روز از زندگی اباعبدالله (ع) عاشورا است اما سخاوت، شجاعت، عبادت و دعا، همسرداری و فرزندداری نیز از دیگر ویژگی‌های این امام بزرگوار است که باید مردم با آن بیشتر آشنا شوند.

رفیعی بیان داشت: تنها از کلمات امام صادق (ع) 20 جلد کتاب جمع‌آوری شده که سرشار از مطالب ارزنده‌ است، اما در منابع رشته‌های دانشگاهی‌ ما از جمله روانشناسی، از کتاب‌ها و آثار غربی‌ها استفاده می‌شود که این امر ناشی از عدم معرفت ما است.

وی در ادامه با تشریح ویژگی‌های امامزاده سلطان‌‌علی‌بن امام محمدباقر (ع) مجاهد فی‌سبیل‌الله، مهاجر در راه خدا، مبلغ و شهید را از ویژگی‌های این امامزاده واجب‌التعظیم برشمرد و متذکر شد: این ویژگی‌ها همان پیام‌های الهی هستند که برای شیعیان این منطقه به ارمغان آورده شده است.

رفیعی خطاب به جوانان توصیه کرد: شاه بیت تمام زیارتنامه‌ها اهمیت به ستون دین است که همان اقامه نماز در اول وقت است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول