اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد بوشهر:

98 درصد آزمایش‌‌ کالاهای صادرات و واردات در بوشهر انجام می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: هم‌اکنون 98 درصد آزمایشات نمونه‏های کالاهای تولیدی صادراتی و وارداتی در این اداره کل و در بوشهر انجام می‌شود.

98 درصد آزمایش‌‌ کالاهای صادرات و واردات در بوشهر انجام می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر امیرحسین محتشم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 300 کارشناس با تحصیلات کارشناسی به بالا در آزمایشگاه‎های استان مشغول به فعالیت هستند که همگی از نیروهای متخصص بوده و پس از گذراندن دوره‎های آموزشی خاص توسط این اداره کل تایید صلاحیت شده‎اند.

وی افزود: بیش از 30 درصد کارکنان آزمایشگاه‎های همکار بانوان مهندس و کارشناسی با تحصیلات عالیه دانشگاهی‎اند که اکثر آنان بومی هستند.

محتشم ادامه داد: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر هم‌اکنون با داشتن 3 شعبه فعال در استان که در گمرک بوشهر و شهرهای گناوه و کنگان مستقر هستند با اتکا بر نیروها و کارشناسان بومی در راستای تحقق اصل 44 اقدام به خصوصی‎سازی آزمایشگاه‎های خود کرده است.

وی بیان کرد: در همین راستا تاکنون به 40 آزمایشگاه همکار گواهی‎نامه تایید صلاحیت اعطا شده است که این آزمایشگاه‎ها مشغول فعالیت در بیش از 11 زمینه تخصصی از قبیل ساختمان، مکانیک، فرآورده‎های نفتی و صنایع غذایی و بهداشتی هستند و هر یک از این شاخه‎ها به چندین بخش تخصصی‎تر تقسیم می‎شوند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر یادآور شد: آزمایشگاه‎های همکار در بیش از 10 شهر استان مستقر شده و مشغول فعالیت هستند که موجب کاهش تمرکز نیروی کار در یک شهر شده است.

محتشم خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ یک از این آزمایشگاه‎ها که در مجموع بیش از 280 پرسنل دارند، از تسهیلات مربوط به طرح‎های زودبازده که 30 میلیون تومان به ازای هر نفر است، استفاده نکرده‎اند.

وی تاکید کرد: آنچه موجب اشتغال پایدار کارشناسان فنی آزمایشگاه‎های همکار می‌شود درآمد مناسب و تمکن مالی مدیران آزمایشگاه‎هاست به نحوی که حقوق و مزایای قانونی کارشناسان را بدون هیچ دغدغه‏ای پرداخت می‎کنند.

محتشم اضافه کرد: این امر مهم با حمایت‎هایی که این اداره کل از آزمایشگاه‎های همکار در زمینه ارسال عادلانه نمونه‎ها به آزمایشگاه‎های همکار از طرفی و موظف کردن و اصرار تولیدی به تسویه حساب با آزمایشگاه در زمان تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد از طرف دیگر و نیز ارسال نمونه‎های بالای 500 دلار در نمونه کالاهای وارداتی برای آزمون به آزمایشگاه‎های همکار زمینه اشتغال پایدار را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول