اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

با تعیین نمایندگان 2 کشور

آمریکا و افغانستان درباره موافقتنامه امنیتی کابل-واشنگتن مذاکره می‌کنند

خبرگزاری فارس: وزرای خارجه افغانستان و آمریکا، نمایندگان 2 کشور را برای آغاز مذاکرات در زمینه امضای موافقتنامه امنیتی کابل - واشنگتن معرفی کردند.

آمریکا و افغانستان درباره موافقتنامه امنیتی کابل-واشنگتن مذاکره می‌کنند

به گزارش فارس، «هیلاری کلینتون» و «زلمی رسول» وزرای خارجه افغانستان و آمریکا در کنفرانس خبری در واشگتن، نمایندگان خود را برای انجام مذاکره درباره موافقتنامه امنیتی معرفی کردند.

زلمی رسول وزیر خارجه افغانستان در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های افغانستان در سال‌های اخیر اظهار داشت که با توجه به روند انتقال مسئولیت‌ها‌ی امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان، این کشور هنوز هم به حمایت‌ آمریکا  و نیروهای بین‌المللی نیاز دارد.

وی از تعیین «اکلیل حکیمی» سفیر افغانستان در آمریکا به عنوان نماینده کشور افغانستان و «جیمز وارلیک» معاون نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان به عنوان نماینده آمریکا برای آغاز و پیشبرد مذاکرات 2 جانبه در خصوص توافقنامه همکاری‌های امنیتی خبر داد.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نیز در این دیدار خاطر نشان کرد: پس از امضای توافقنامه همکاری‌های استراتژیک بین کابل - واشنگتن، هم پیشرفت‌ها و هم پس رفت‌هایی وجود داشته است.

وی تأکید کرد: آمریکا پس از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان به کمک‌های خود به این کشور ادامه خواهد داد.

کلینتون در ادامه تصریح کرد که اکنون آمریکا و افغانستان آینده را از دید 2 کشور همکار می‌بینند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: مرحله انتقال مسئولیت‌های امنیتی در حال سپری شدن است و نیروهای افغان قوی‌تر شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «آواپرس» افغانستان، وی با اشاره به طرح اصلاحات رئیس جمهور افغانستان در بخش سیاسی گفت: آرزومندیم که این پیشنهاد منجر به برگزاری انتخابات در سال 2014 شود.

در تاریخ 13 اردیبهشت‌ماه سال جاری پیمان راهبردی کابل- واشنگتن با سفر غیرمنتظره رئیس جمهور آمریکا به افغانستان به امضای باراک اوباما و حامد کرزی رسید.

پس از امضای پیمان استراتژیک افغانستان و آمریکا، قرار شد مباحث امنیتی در یک موافقتنامه امنیتی، به طور جداگانه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این توافقنامه، چگونگی حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان پس از سال 2014 را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول