اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار ژنرال انگلیسی درباره عقب نشینی شتاب زده از افغانستان

خبرگزاری فارس: یک ژنرال انگلیسی ضمن ادعای کاهش 40 درصدی مرگ نظامیان ناتو در افغانستان، درباره احتمال عقب نشینی شتاب زده از افغانستان هشدار داد و مدعی شد که اساس خروج از افغانستان،‌ ایجاد اعتماد و توانایی است.

هشدار ژنرال انگلیسی درباره عقب نشینی شتاب زده از افغانستان

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز»، «آدریان بردشاو» ژنرال انگلیسی و معاون فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان درباره عقب نشینی شتاب زده نظامیان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از افغانستان هشدار داد و اعلام کرد که عقب نشینی از افغانستان طرحی است که سر جای خود قرار دارد و بر ایجاد توانایی و اعتماد و نه عقب نشینی سریع و تضعیف تمام اعتمادها، متکی است.

این ژنرال انگلیسی در یک ویدئو کنفرانس از کابل گفت: انتقال مسئولیت های امنیتی از ناتو به نظامیان افغان در حال اجرا است و 75 درصد از افغان ها نیز در حال حاضر تحت نظارت نیروهای امنیتی افغان زندگی می کنند. بردشاو در ادامه مدعی شد که حملات شورشیان در مقایسه با سال گذشته میلادی 10 درصد و مرگ نیروهای ائتلافی نیز با حدود 40 درصد کاهش داشته است.

معاون فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان در ادامه سخنان خود به جدیت حملات صورت گرفته از سوی سربازان افغان به نظامیان ناتو که در مقایسه با سال گذشته میلادی، 45 درصد بیشتر بوده است، اعتراف کرد ولی مدعی شد که مرگ 45 درصدی نظامیان ناتو توسط سربازان افغان تنها برابر با 4 درصد از کل مرگ هایی است که از زمان آغاز جنگ در افغانستان در سال 2001 میلادی اتفاق افتاده است.

این در حالیست که چنین حملات داخلی از سوی سربازان افغان به نظامیان ناتو، منجر به تلفات تقریبی 20 درصدی ائتلاف ناتو در افغانستان در طول سال جاری میلادی شده است.

این ژنرال انگلیسی همچنین اعلام کرد که مقامات افغان بیشتری برای عملیات های ضد اطلاعاتی ارتش افغانستان حضور دارند و همکاری نزدیک تری نیز میان سازمان های اطلاعاتی افغان با شرکای ناتو وجود دارد.

هشدار بردشاو درباره احتمال عقب نشینی سریع نظامیان ناتو از افغانستان در شرایطی گزارش می شود که وزارت دفاع آمریکا از اعزام سه هزار نظامی آمریکایی در قالب دو یگان به افغانستان برای کمک به نیروهای امنیتی این کشور در اواخر سال جاری و اوایل سال آتی میلادی خبر داده است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول