اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در مصاحبه با روزنامه کامرسانت

لاوروف: سپرموشکی اروپایی مشکلی برای از سرگیری روابط با آمریکاست

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه روسیه گفت که سیاست «ازسرگیری» روابط دارای مشکلات بسیاری است که یکی از آنها تصمیمات آمریکا در خصوص سامانه دفاع ضد موشکی بدون در نظر گرفتن منافع روسیه است.

لاوروف: سپرموشکی اروپایی مشکلی برای از سرگیری روابط با آمریکاست

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «کامرسانت»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که «از سرگیری روابط» دیگر مورد نیاز مسکو و واشنگتن نیست، چرا که این روند ممکن است تا ابد ادامه یابد، در حال حاضر روسیه و آمریکا باید به سمت توسعه روابط  گام بردارند.

لاوروف در مصاحبه با خبرنگار روزنامه «کامرسانت» گفت: اگر بخواهیم از «از سرگیری» روابط با توجه به مفهوم کلمه در علم کامپیوتری، صحبت کنیم، این مسئله می‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند. بنابراین نباید در این سطح باقی ماند. بهتر است به فکر توسعه روابط بود.

وی با یادآوری اینکه «دقیقا این هدفی است که مورد نظر مقامات مسکو است»، افزود: ما با آمریکا دستور کار بسیار وسیع و پرحجمی داریم. بخصوص در آینده قصد داریم توجه خود را روی بوجود آوردن محرک‌های تازه در همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری معطوف کنیم. هرچه روابط اقتصادی عمیق‌تر باشد، تضمین محکمتری برای روابط روزمره سیاسی بین روسیه و آمریکا وجود خواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اظهار داشت: واضح است برخی مسائل هستند که برای مشخص شدن آنها لازم است تا پایان مسابقه انتخاباتی در آمریکا صبر کرد. شرکای آمریکایی ما افراد با کفایتی هستند. مبارزات انتخاباتی در ایالات متحده در حال به پایان رسیدن است و ما خود را برای هر نتیجه آن آماده کرده‌ایم.

لاوروف گفت: زمانی که چند سال قبل "باراک اوباما" و تیمش آمادگی خود را برای از سرگیری روابط با روسیه و حل و فصل مشکلات موجود در روابط دو کشور اعلام کردند، ما این ارسال علامت را مثبت ارزیابی کردیم، البته از همان ابتدا گوشزد کردیم که مقامات مسکو هرگز در خصوص وظایف محوله در برابر کشور خود کوتاهی نکرده و تنها حاضرند بر اساس اصل احترام متقابل، توجه به منافع یکدیگر و عدم دخالت در امور داخلی به همکاری با شرکای خود در آمریکا خواهند پرداخت.

وزیر امور خارجه روسیه در عین حال یادآور شد: سیاست «ازسرگیری» روابط دارای مشکلات بسیاری است که یکی از آنها تصمیمات آمریکا در خصوص سامانه دفاع ضد موشکی بدون در نظر گرفتن منافع روسیه است.

لاوروف ابراز اطمینان کرد که برای مقامات مسکو مهمترین مسئله آن است که سپر موشکی که آمریکا درصدد ایجاد آن است توازن موجود نیروها در جهان را برهم نزند و تهدیدی برای توان بالقوه راهبردی روسیه نباشد.

وی افزود: به همین دلیل ما به تضمین حقوقی دقیق نیاز داریم، ولی مقامات واشنگتن هنوز حاضر نشده‌اند که چنین ضمانتی را به طرف روسی بدهند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول