اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده تهران در گفت‌وگو با فارس:

راه‌ حل برخورد با نوسانات ارز، دامن زدن به آن نیست

خبرگزاری فارس: نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه کلیت اداره بازار ارز و سکه به عهده دولت است، گفت: بحث ارز یک بحث پیچیده و حساس است و راه حل آن برخورد با ظرافت نه دامن زدن به آن است.

راه‌ حل برخورد با نوسانات ارز، دامن زدن به آن نیست

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در خصوص نوسانات بازار سکه و ارز با اشاره به  طرح دو فوریتی نمایندگان برای ورود نظارتی قوه قضائیه برای سازماندهی آن اظهار داشت: کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس هفته آینده در مورد ممنوعیت فروش ارز آزاد تشکیل جلسه می‌دهند.

وی با اشاره به نابسامانی اخیر بازار سکه و ارز افزود: متأسفانه قیمت دلار و سکه به صورت افسار گسیخته بالا می‌رود و قطعا مجلس در هفته آینده نمایندگان دولت را برای برخوردهای قاطع‌تر به مجلس فرا خواهد خواند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کلیت اداره بازار ارز و سکه به عهده دولت است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز بازتاب وضعیت نابسامان بازار ارز و سکه در اذهان عمومی به عدم توانایی و اراده دولت در کنترل آن تداعی می‌شود.

طبیب‌زاده با بیان اینکه افزایش قیمت ارز و سکه اثر مستقیم بر کالاهای اساسی می‌گذارد، تصریح کرد: درست است که دولت با ارز مرجع کالاهای ضروری را در اختیار مردم قرار می‌دهد در حالی که آنها با درآمد محدود و مشخص خود نیازهای دیگری نیز دارند.

وی با اشاره به استنباط دولت از وجود اخلالگران در ایجاد تلاطم بازار ارز و سکه گفت: اگر استنباط دولت  وجود اخلالگران است آنها را شناسایی و از سوء‌استفاده دلالانی که میلیون‌ها تومان از نابسامانی بازار بهره‌برداری می‌کنند، جلوگیری کند.

نماینده تهران در خانه ملت ادامه داد: نابسامانی بازار ارز و سکه برای کارشناسان و ناظران اقتصادی داخلی چیزی جز تداعی‌کننده ناتوانی دولت در اداره امور اقتصادی کشور ندارد و به نفع دولت است که برای حفظ وجهه عمومی خود در میان نخبگان و آحاد جامعه هرچه زودتر قضیه سکه و ارز را ساماندهی کرده و اجازه افزایش قیمت افسارگسیخته را به دلالان و سودجویان ندهد.

طبیب‌زاده با بیان اینکه دولت باید تدابیر ویژه‌ای را در شرایط اقتصادی کنونی بیاندیشد، یادآور شد: در ارتباط با کنترل بازار ارز و سکه نه می‌خواهیم شعاری برخورد کنیم و نه می‌خواهیم دولت را محکوم کنیم، چراکه این نهاد به نوبه خود با مشکلات زیادی مواجه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: البته از حق نباید گذشت، چراکه دولت به سراغ راه حل این مسئله نیز رفته است و نمی‌توان گفت که کاری انجام نداده ولی بحث ارزی یک بحث بسیار پیچیده و حساس است و راه‌ حل آن برخورد با ظرافت نه دامن زدن به آن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول