اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

مراسم برائت از مشرکان امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: مراسم برائت از مشرکان امسال به دلیل فضای حاکم بر جهان اسلام دارای اهمیت ویژه‌ای است.

مراسم برائت از مشرکان امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

 به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار با کارگزاران حج تمتع سال جاری در ابرکوه اظهار داشت: مراسم برائت از مشرکان امسال به تناسب اوج گیری بیداری اسلامی در جهان اسلام و بیزاری مسلمانان از آمریکا و اسرائیل به ویژه در جریان فیلم موهن آمریکایی اسرائیلی و توهین آنها به ساحت قدس نبوی، از شکوهی مضاعف برخوردار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حج جلوه‌گاه عشق و ایمان است و کادر اجرایی به ویژه عوامل کاروان‌های حج باید قدر منصب خدمتگزاری خود را بدانند.شما میزبان میهمانان خدا هستید و از طرف خدا که صاحب بیت و میزبان اصلی است، نیابت خدمت دارید.

وی افزود: لحظات حضور در مکه فرصت است به ویژه از یَومُ التّرویه (هشتم ذی حجُه) میهمانان خدا باید لحظات را در امر خودسازی و تطهیر دل و نفس، شکار کنند و از تمام اعمال و مناسک حج در امر دنیا گریزی، شیطان ستیزی و کسب فضائل و دفع رذائل درس بگیرند.

حسینی یادآور شد: گرچه مسجدالحرام که کانون توحید و مسجد النبی که کانون منزلت نبوت به شمار می‌رود به عنوان حرمین شریفین در دست نااهلان و منحرفان از مکتب اسلام ناب است و ما نمی‌توانیم مواضع به حق مکتب ولایت و اسلام راستین را در بعد اعتقادی تبیین کنیم اما سر دادن فریاد رسا و کوبنده برائت از مشرکان که پیام سیاسی حج است، ذمه‌ای است که حجاج بیت‌الله در هر شرایطی به حسب تدبیر بعثه مقام معظم رهبری باید ادا کنند و به آن بپردازند.

وی اظهار داشت: رمز موفقیت کاروان‌های حج در وحدت رویه مدیر و روحانی و همراهی عوامل و پرهیز از پراکنده کاری و تشتت آفرینی و داشتن برنامه‌ای مدون و حسن انجام آن است و شرط نیل به این ملاک‌ها اعمال حسن سلیقه اجرایی است.

امسال از استان یزد هزار و 645 نفر در قالب 11 کاروان عازم حج تمتع شدند که سهم شهرستان ابرکوه از این میزان 95 زائر است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول