اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

هزاران نظامی افغان در مرز این کشور با پاکستان مستقر شدند

خبرگزاری فارس: در پی تدوام حملات موشکی پاکستان به مناطق مرزی افغانستان، هزاران نظامی افغان در مرز این کشور با پاکستان مستقر شدند.

هزاران نظامی افغان در مرز این کشور با پاکستان مستقر شدند

به گزارش فارس، این نظامیان در مناطق «لعل پور» و «گوشته» ولایت «ننگرهار»، مناطقی که در این اواخر شاهد حملات موشکی پاکستان بوده، مستقر شده‌اند.

«گل‌آغا شیرزی» والی ننگرهار به پاکستان هشدار داده است در صورتی که حملات موشکی به خاک افغانستان را متوقف نکند، نظامیان افغان به خاک پاکستان حمله خواهند کرد.

شیرزی گفت: وی در یک نامه رسمی، نگرانی خود را در خصوص حملات موشکی پاکستان با کنسولگری این کشور در شهر «جلال‌آباد»، مطرح کرده است.

دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که والی ننگرهار در این نامه از دولت پاکستان خواسته است، نظامیان این کشور دست از کشتار مردم در شرق افغانستان بردارند.

در اطلاعیه‌ای که از سوی والی ننگرهار منتشر شده، آمده است که اگر پاکستان به حملات موشکی خود ادامه دهد، نظامیان افغان دست به اقدام تلافی‌جویانه خواهند زد و حمله نظامی به این کشور آغاز خواهد شد.

به نقل از «بخدی نیوز» این نخستین باری است که والی ننگرهار با لحنی تند از پاکستان خواسته است حملات موشکی به خاک افغانستان را متوقف شود.

بر اساس گزارش‌های اخیر مسئولان امنیتی از کابل به این ولایت سفر کرده‌اند بر اساس این خبر، وزرای دفاع و کشور و 2 معاون اداره امنیت ملی افغانستان همراه با والی ننگرهار به منطقه بحرانی گوشته سفر کرده‌اند.

ماه گذشته، اعضای پارلمان، وزرای کشور و دفاع افغانستان را به دلیل کوتاهی در خصوص حملات موشکی پاکستان صلب صلاحیت کرده و برکنار کردند.

بر اثر موشکی حملات چند روز اخیر پاکستان در منطقه لعل پور ولایت کنر، بیش از 500 خانواده محل زندگی خود را ترک کرده و به مناطق امن‌ پناه برده‌اند.

گزارش‌های محلی حاکی از آن است که بر اثر این حملات، صدها خانه تخریب شده و نظامیان پاکستان به شهروندان منطقه گوشته هشدار داده‌اند که هرچه سریع‌تر خانه‌های خود را ترک کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول