اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

حزب «حق و عدالت» افغانستان از پیمان استراتژیک کابل-اسلام آباد حمایت کرد

خبرگزاری فارس: سخنگوی حزب حق و عدالت افغانستان ضمن حمایت از تصمیم دولت افغانستان مبنی بر امضای پیمان همکاری‌های استراتژیک با پاکستان، خاطرنشان کرد که این پیمان باید سال‌ها قبل امضا می‌شد.

حزب «حق و عدالت» افغانستان از پیمان استراتژیک کابل-اسلام آباد حمایت کرد

به گزارش فارس، «حمیدالله فاروقی» امروز در یک نشست خبری در کابل گفت: حزب حق و عدالت افغانستان از امضای پیمان همکاری‌های استراتژیک افغانستان و پاکستان حمایت می‌کند و معتقد است که امضای این سند باید پیش از این انجام می‌شد.

فاروقی خاطرنشان کرد: امضای سند همکاری‌های استراتژیک افغانستان و پاکستان، می‌تواند منافع ملی 2 کشور و زندگی مسالمت‌آمیز ملت‌های 2 طرف مرز را تضمین کرده و در حل مشکلات امنیتی، ترانزیتی و مبارزه با تروریسم، مؤثر واقع شود.

سخنگوی حزب حق و عدالت تصریح کرد: قبل از امضای سند همکاری‌های استراتژیک با پاکستان، دولت افغانستان باید خطوط اساسی این پیمان را در مشورت با پارلمان، احزاب سیاسی و جامعه مدنی افغانستان مشخص کند.

فاروقی در عین حال از سیاست‌های دولت افغانستان در خصوص پاکستان ‌انتقاد کرد و از دولت خواست تا موضوع حملات موشکی پاکستان را به شورای امنیت سازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی ارجاع دهد.

فاروقی افزود: دولت افغانستان، به خصوص ارگان‌های امنیتی باید نقاط مرزی که از آنجا به خاک افغانستان حملات موشکی انجام می‌شود را شناسایی و در صورت لزوم، از طریق دفاع مشروع، به حملات موشکی پاکستان پاسخ متقابل دهد.

پیش از این سخنگوی «ائتلاف ملی» افغانستان به رهبری «عبدالله عبدالله» مخالفت خود را با امضای پیمان استراتژیک با پاکستان اعلام کرده بود.

برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز روز گذشته انتقاداتی را در خصوص امضای پیمان استراتژیک پاکستان و افغانستان مطرح کردند.

روسای جمهور افغانستان و پاکستان هفته گذشته در نشست 3 جانبه کابل، لندن و اسلام آباد در نیویورک در مورد امضای سند همکاری‌های استراتژیک میان این کشور توافق کردند.

همچنین در این نشست توافق شد که وزرای خارجه افغانستان و پاکستان به زودی در این خصوص به رایزنی بپردازند.

قرار است پیش نویس سند همکاری‌های استراتژیک کابل- اسلام آباد تا پایان سال 2013 نهایی شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول