اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی ‌در جمع مردم قزوین: ـ 1

‌جنگ ایران و عراق در 300 سال گذشته بی‌نظیر بود‌/ نظر امام در مورد ادامه جنگ

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ دفاع مقدس با توجه به هجوم همه‌جانبه دشمن و سقوط 1400 کیلومتر مرز با عراق در طول یک روز و کم‌نشدن حتی یک وجب از خاک کشورمان بی‌نظیر بود.

‌جنگ ایران و عراق در 300 سال گذشته بی‌نظیر بود‌/ نظر امام در مورد ادامه جنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محسن رضایی عصر امروز با حضور در جمع مردم قزوین در مسجد محمد رسول‌الله این شهر اظهار کرد: قزوین یکی از شهرهای پیشگام در عرصه دفاع بوده و شهر شهیدان بزرگ مانند بابایی، رجایی و سردار آزادگان ابوترابی و هزاران شهید دیگر است.

وی افزود: 3 هزار شهید قزوین، جانبازان، آزادگان و ایثارگران این شهر که در رأس آنها سید آزادگان ابوترابی قرار دارد از افتخارات این شهر و استان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت هفته مقدس تصریح کرد: این هفته به دو دلیل قابل احترام و قدردانی است نخست اینکه با گرامیداشت این هفته به مقام شهدا ادای احترام شده و از خانواده‌های آنها قدردانی می‌شود و دوم اینکه دفاع مقدس گنیجنه‌ای است برای درس گرفتن آیندگان تا نسل‌های آینده برای از میان برداشتن مشکلات خود از آن بهره ببرند.

رضایی دفاع مقدس را بی‌نظیر دانسته و تأکید کرد: این جنگ نابرابر 8 ساله به این دلیل بی‌نظیر است که تنها در ساعات اولیه هجوم دشمن 1400 کیلومتر مرز ایران با عراق سقوط و دهها شهر و روستا به دست دشمنان افتاد.

وی عنوان کرد: خرمشهر، قصرشیرین و شهرهای دیگر کشورمان در همان روزهای آغازین جنگ سقوط کرده و 2.5 میلیون نفر از جمعیت 35 میلیونی آن روز ایران آواره نقاط دیگر شدند که امروز نیز تعدادی از آنها در قزوین حضور دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دفاع مقدس را حادثه‌ای عظیم دانست و خاطرنشان کرد: این جنگ در 300 سال اخیر عظیم و بی‌نظیر بود زیرا تا سال نخست آن هزاران کیلومتر از این سرزمین تسخیر شده بود یعنی به اندازه چند ده برابر کشورهای کوچکی مانند قطر ولی در ادامه جنگ به گونه‌ای دیگر تمام شد.

وی با اشاره به توانی‌ ایجاد شده بین قدرت‌های استکباری در زمان دفاع مقدس یادآور شد:‌ در دوران دفاع مقدس آمریکا در برابر حمله شوروی به افغانستان و شوروی نیز در برابر حمله عراق به ایران که با حمایت آمریکا انجام شد سکوت کرده بودند و این توانی به این علت بود که جمهوری اسلامی ایران شعار نه غربی و نه شرقی را سر داده و راه تازه‌ای به جز راه این دو قدرت استکباری را می‌خواست طی کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خاطره شهید بابایی عنوان کرد:‌ این شهید بزرگوار مسئولیت فرماندهی نیروی هوایی را به این دلیل نپذیرفت که می‌خواست مانند رزمندگان دیگر در بطن جنگ و در معرکه حضور داشته باشد.

رضایی با اشاره به اوضاع نابسامان ارتش در سال 60 ارتش گفت: کل سپاه و بسیجیان بیش از 30 هزار نفر نبودند که کمتر از نیمی از آنها در جبهه‌ها حضور داشتند و محاسبات دشمن به گونه‌ای بود که بتوانند جمهوری اسلامی را ساقط کنند ولی با پایمردی ملت ایران جنگ به گونه دیگری رقم خورد.

وی تصریح کرد: در سال‌ اول جنگ شایعه‌ای در جبهه‌ها و پشت‌جبهه‌ها پیچیده بود که جنگ فایده‌ای نداشته و تا 20 سال نیز ادامه پیدا می‌کند و به همین دلیل بود که امام خمینی (ره) فرمودند اگر جنگ 20 سال هم طول بکشد ما ایستاده‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد:‌ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بنی‌صدر فرماندهی کل قوا، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع بود و اجازه نمی‌داد تا نیروهای انقلابی و دانشجویان برای دفاع به جبهه‌ها بروند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول