اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با میلاد حضرت ثامن‌الحجج(ع)

کابل با حضور کاروان خدام حضرت رضا(ع)، رضوی شد

خبرگزاری فارس: کاروان خدام رضوی با حضور در مراسم جشن شب و روز میلاد امام رضا(ع) در کابل، این شهر را معطر به عطر رضوی کردند.

کابل با حضور کاروان خدام حضرت رضا(ع)، رضوی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کاروان خدام رضوی در مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در سفارتخانه جمهوری‌ اسلامی‌ ایران در کابل حضور یافتند.

در این مراسم که با حضور کارکنان سفارتخانه ایران برگزار شد، رایزن فرهنگی ایران در کابل گفت: حضور خدام حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در کابل می‌تواند در معرفی فرهنگ رضوی به مردم مشتاق این دیار بسیار موثر باشد.

بنابراین گزارش؛ در همین شب خدام کاروان رضوی به موسسه فرهنگی دارالامان رفته و همراه با مشتاقان این امام رئوف مراسم جشن باشکوهی را با حضور مردم مشتاق و دوستدار اهل‌بیت(ع) برگزار کردند.

در روز میلاد امام رضا(ع) نیز کاروان خدام رضوی در موسسه خاتم (لیسه خاتم) حضور یافتند و مراسم مداحی و سخنرانی در رابطه با سیره رضوی پرداختند.

مسجد صاحب زمان کابل نیز از دیگر مکانی‌هایی بود که به عطر رضوی آمیخته شد، در این مراسم که با حضور مردم مشتاق این منطقه برگزار شد، حجت‌الاسلام محمداکبری نماینده شورای افغانستان (ولسی جرگه) گفت: حضور کاروان خدام رضوی در کابل توانسته حال و هوای حرم ثامن‌الحجج(ع) را به کابل بیاورد.

وی با بیان اینکه حضور کاروان خدام رضوی در کشورهای سراسری می‌تواند در گسترش سیره امام رضا(ع) موثر باشد، خواستار تداوم این سفرها به همه مناطق افغانستان شد.

حضور در هئیت قمر بنی‌هاشم آخرین مراسمی بود که سفیران رضوی در آن حضور یافتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام عالمی بلخی نماینده مجلس شورای افغانستان (ولسی جرگه) ضمن قدردانی از آستان قدس رضوی برای حضور در افغانستان خواستار شد: سفر زیارت امام رضا(ع) به ایران برای مردم افغانستان آسان‌تر شود تا مردم این کشور به‌راحتی بتواند به زیارت این امام رئوف بروند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول