اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

70 درصد از آهن و فولاد کشور در اصفهان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: بیش از 70 درصد از تولید آهن و فولاد کشور به استان اصفهان اختصاص دارد.

70 درصد از آهن و فولاد کشور در اصفهان تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علیرضا ذاکر اصفهانی پیش از ظهر امروز در بیست و هشتمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی اظهار کرد: اصفهان با برخورداری از ویژگی‌های صنعتی، علمی، فرهنگی و تاریخی نقش مهمی در تمدن‌سازی جهان اسلام دارد.

وی اضافه کرد: اصفهان با تاریخچه سیاسی و جغرافیایی از سابقه تمدنی بیش از 7 هزار ساله برخوردار است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اوج درخشش ایران در عصر تمدن اسلامی بوده است، تصریح کرد: مجموعه عوامل داخلی و خارجی طی سال‌های گذشته سبب افزایش قدرت تمدنی جهان اسلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه طی 33 سال گذشته با تشکیل انقلاب اسلامی ایران به رهبر امام خمینی(ره) نیز قدرت تمدنی ایران روز به روز افزایش یافته است ادامه داد: نقش تمدنی اصفهان در جهان اسلام بی‌نظیر است و بر هیچ کسی پوشیده نیست و اصفهان در دوران دفاع مقدس 23 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه اصفهان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و فرهنگ و هنر در کشور از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است تاکید کرد: بزرگ‌ترین قطب فرهنگی کشور با بیش 8 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی به استان اصفهان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد تولید آهن و فولاد کشور به استان اصفهان اختصاص دارد، افزود:‌ همچنین بیش از 70 درصد از مصالح ساختمانی کشور در اصفهان تولید می‌شود.

استاندار اصفهان گفت: همچنین استان اصفهان در بخش کشاورزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و رتبه نخست تولید شیر نیز به استان اصفهان اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه و نقش اصفهان در حوزه تمدن نیز بر هیچکس پوشیده نیست گفت: استان اصفهان در عرصه فرهنگ و هنر از رتبه بالایی در سطح کشور برخوردار است و اصفهان در دنیا جایگاه توریستی دارد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول