اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

انتقاد مسکو از مواضع ناتو در مقابله با تولید مواد مخدر در افغانستان

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه تأکید کرد که ناتو اقدامی برای از بین بردن زیرساخت‌های تولید مواد مخدر در افغانستان انجام نمی‌دهد.

انتقاد مسکو از مواضع ناتو در مقابله با تولید مواد مخدر در افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ویکتور ایوان‌اف» این مطلب را در نشست چهارجانبه مقامات نهادهای مبارزه با مواد مخدر روسیه، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان بیان کرد.

وی افزود: هم اکنون 11 سال از زمان آغاز عملیات نیروهای نظامی این پیمان در افغانستان می‌گذرد و با این وجود، این نیروها که تحت مدیریت ناتو وارد افغانستان شده‌اند و از ابتدا وعده تأمین امنیت در این کشور را داده بودند با گذشت زمان هیچ تحولی در زمینه امنیت و به‌خصوص کاهش میزان تولید مواد مخدر به وجود نیاوردند.

این مقام روسیه با اشاره به این که تولیدات مخدرات منبع اصلی درآمد گروه‌های افراطی و تروریستی است و شرایطی برای تأمین آنان با اسلحه و دیگر مهمات جنگی را فراهم می‌کند، تأکید کرد: مقاومت چنین گروه‌هایی در افغانستان کاهش نیافته و همچنان همانند سال‌های قبل ادامه دارد و این در حالی است که ناتو متأسفانه اقدامی در زمینه کشف و از بین بردن زیر ساخت های تولید این مواد انجام نمی‌دهد.

بنابر این گزارش مقامات نهادهای مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان در این نشست یک روزه مسائل توسعه مبارزه با قاچاق مواد مخدر را بررسی و راه کارهای فعالیت مشترک برای پنج سال آینده را تدوین کردند.

«جاود اقبال» دبیر وزارت مبارزه با مخدرات پاکستان، «احمد مقبل عثمانی» وزیر نهاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر افغانستان و «رستم نظراف» رئیس نهاد ملی مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاجیکستان از دیگر مقاماتی بودند که در این نشست با ارائه گزارش‌هایی از فعالیت خود بر لزوم توسعه همکاری و اجرای تدابیر مشترک تأکید کردند.

رئیس نهاد مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان و میزبان این نشست چهارجانبه با اشاره به اقداماتی که به‌طور مشترک در گذشته انجام شده بر نتایج چشمگیر آن اشاره نمود.

وی گفت: با وجود اینکه نهادهای سازمان ملل گزارش‌هایی متفاوت را در مورد فعالیت نهادهای ملی این چهار کشور ارائه می‌کنند اما بنابر آماری که در دست است ما پیشرفت‌هایی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر داشته‌ایم.

مقام وزارت مبارزه با مخدرات افغانستان نیز در این نشست از فعالیت مؤثر و اجرای تدابیر مشترک با هر کدام از کشورهای عضو این نشست چهارجانبه خبر داد.

وی افزود: مشکل فقط این نیست که میزان تولید کاهش نمی‌یابد بلکه مشکل اصلی تقاضای بالای این مواد است.

به گفته وی، بنابر آمار تهیه شده از سوی دفاتر محلی حدود 96 درصد مواد مخدر در افغانستان در مناطقی تولید می‌شود که تأمین امنیت از سوی نهادهای دولتی و ائتلاف بین‌المللی ضعیف است.

نشست دوشنبه سومین دیدار مقامات مبارزه با قاچاق مواد مخدر این چهار کشور بود.

اولین نشست در چنین سطح سال 2010 در مسکو برگزار شده و ملاقات دوم نیز سال گذشته در کابل انجام شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول