اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج روح‌الله (ره):

مهمترین رسالت جوانان زنده نگاه داشتن یاد حماسه‌سازان دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج روح‌الله (ره) پیروزی افتخار آفرین در هشت سال دفاع مقدس را مرهون رزمندگان اسلام دانست و گفت: مهمترین رسالت نسل امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس است.

مهمترین رسالت جوانان زنده نگاه داشتن یاد حماسه‌سازان دفاع مقدس است

علیرضا باشتینی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: آرامش و امنیت امروز جامعه  و کسب افتخار پیروزی در جنگ تحمیلی را مدیون مردان بزرگی هستیم که  تقدیر و زنده نگاه داشتن یاد و خاطر آنها یکی از مهمترین رسالت‌های نسل امروز به شمار می رود.

به همین منظور برپایی همایش بزرگ تجلیل از حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس به عنوان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های اجرایی بسیج باقرشهر در طول هفته دفاع مقدس به اجرا درآمد.

فرمانده ناحیه بسیج روح‌الله (ره) با اشاره به برپایی این همایش گفت: امسال سومین همایش تجلیل از حماسه سازان دفاع مقدس با محوریت ناحیه مقاومت بسیج روح‌الله (ره)، همکاری شهرداری و شورای اسلامی باقر شهر و هیئت رزمندگان  برگزار شد.

در این همایش به مناسبت سی و دومین سالروز آغاز دفاع مقدس از 32 حماسه‌ساز سال‌های جبهه و جنگ تجلیل به‌عمل آمد و جمعی از خانواده معزز شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان باقرشهر در سالن همایش عطر یاس، مهمان این محفل شدند.

باشتینی در ادامه خاطرنشان کرد: در این همایش از تعدادی از فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس دعوت به‌عمل آمد تا بخشی از خاطرات و ناگفته‌های جنگ را برای مخاطبان روایت کنند و در پایان مراسم نیز با اهدای تندیس و لوح سپاس از این عزیزان تقدیر به‌عمل آمد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج باقرشهر، تقارن دهه کرامت و سالروز میلاد کریمه اهل بیت (ع) با هفته دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و معرفی زنان ایثارگری‌های زنان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و از برپایی نمایشگاه "گوهر مستور" به‌مناسبت این ایام فرخنده خبر داد.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در میان بانوان برشمرد و گفت: در فرهنگ غنی اسلام، بر موضوع رعایت حجاب تاکید شده است زیرا عفاف و حجاب، یکی از عناصر اساسی و اصولی فرهنگ جامعه اسلامی است که بی‌توجهی به این مقوله منجر به ازهم گسیختگی ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود.

باشتینی فلسفه برپایی نمایشگاه، همایش و یادواره‌های شهدا را مدارک معتبری در راستای بصیرت افزایی مخاطبان به‌ویژه نسل سومی‌ها و نسل چهارمی‌های انقلاب دانست و با اشاره به یادآوری نقش زنان در عرصه دفاع مقدس گفت: زنان ایثارگری که در طول هشت سال دفاع مقدس در پشت جبهه‌های جنگ به رزمندگان خدمت می‌کردند در این نمایشگاه گردهم آمده‌اند و به یاد روزهای جبهه و جنگ، نانوایی صلواتی راه‌اندازی کرده‌اند و با پخت نان و توزیع در میان مراجعه‌کنندگان، به روایت خاطرات آن ایام سخت می‌پردازند که شنیدن این خاطرات وقایع برای نسلی که روزهای جنگ را تجربه نکرده است خالی از لطف نیست.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول