اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

پس از نقاشی با ماژیک در مجمع عمومی ملل متحد

نتانیاهو به دیدار شهردار نیویورک و وزیر خارجه آمریکا رفت

خبرگزاری فارس: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر صهیونیست‌ها پس از اثبات توانایی خود در ترسیم خط قرمز با ماژیک در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به دیدار وزیر خارجه آمریکا و شهردار نیویورک رفت.

نتانیاهو به دیدار شهردار نیویورک و وزیر خارجه آمریکا رفت

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که نخست‌وزیر اسرائیل، پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با طرح مجدد تقاضا برای ترسیم خط قرمز در خصوص برنامه هسته‌ای ایران همراه بود، به دیدار وزیر امور خارجه آمریکا و «مایکل بلومبرگ»، شهردار نیویورک رفته است.

بلومبرگ که از مخالفان جدی جنبش ضدسرمایه‌داری تسخیر بود، در این دیدار از ایستادگی شهروندان اسرائیلی در کنار مردم نیویورک پس از حملات یازده سپتامبر، تقدیر به عمل آورد.

وی همچنین از سخنرانی اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل تقدیر کرد و ابراز داشت که اوباما در این سخنان تصریح کرده که نباید به ایران اجازه داد صاحب بمب اتمی شود.

نتانیاهو نیز در این دیدار تاکید کرد که رژیمش با ایالات متحده مشورت می‌کند تا به زعم وی، ایران جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارد. این در حالی است که اسرائیل دارای 200 تا 400 کلاهک هسته‌ای است و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی اذعان کرده‌اند که ایران برنامه‌ای برای تولید سلاح اتمی ندارد.

پس از آن، نتانیاهو به دیدار هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا رفت. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا نوشته است که نخست‌وزیر اسرائیل و وزیر خارجه آمریکا بحث‌های عمیقی را در خصوص ایران داشتند و بر آنچه جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای خوانده می‌شود، تاکید کردند.

ظاهرا در این دیدار کلینتون و نتانیاهو توافق کرده‌اند تا به همکاری و مشاوره در راستای رسیدن به هدف مزبور ادامه دهند. البته در شرایطی که حتی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی هم به تلاش ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای باور ندارند، مشخص نیست که همکاری مزبور دقیقا به چه معناست؟

امروز، جمعه، نتانیاهو اجازه یافته است تا تلفنی با اوباما صحبت کند. در حالی که پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که از دیدار نتانیاهو و اوباما در سفر نخست‌وزیر صهیونیست‌ها به نیویورک خبر می‌داد که به موازات آن، دیداری نیز بین ایهود باراک و لئون پانتا برگزار می‌شود.

این احتمال وجود دارد که عدم دیدار نتانیاهو و اوباما نشان از اختلافات عمیق دو طرف داشته باشد.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول