اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تهران:

پذیرش مشروط ولایتعهدی امام رضا(ع) برای شیعیان گره‌گشایی کرد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه تهران گفت: امام رضا(ع) با قبول ولایتعهدی توانست تا حد زیادی فشار را از شیعه در ایران کم کند و حرکت بسیار حساب شده و سیاستمدارانه ای بود.

پذیرش مشروط ولایتعهدی امام رضا(ع) برای شیعیان گره‌گشایی کرد

دکتر علیرضا تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: قبول سمت ولایتعهدی از طرف امام رضا(ع) نشان از سیاست‌مداری این امام همام در کنترل صحیح شرایط سیاسی زمان خود است و باید تحقیق کرد تا دلایل پذیرش این سمت تشریفاتی درک و شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) با پذیرش این سمت فشارها را بر شیعه در ایران به حداقل رساند، افزود: مامون تنها برای گرفتار کردن امام رضا(ع) نقشه می‌کشید این درحالی بود که آن امام بزرگوار برای گسترش تشیع در ایران فعالیت می‌کرد.

تقوی تأکید کرد: با کاسته شدن فشارها از تشیع در ایران، علوم اسلامی در کشور شکوفا و عملا دانشگاه رضوی در ایران تشکیل شد و مردم ایران هم که تشنه آموختن معارف دینی از زبان فرزند رسول خدا بودند گام بلندی در افزایش قدرت علمی و مجهز شدن به علوم اسلامی در تشیع برداشتند.

این استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در آن زمان مامون تحمل گرایش‌های فراوان به سوی امام رضا(ع) را نداشت و به این دلیل ابتدا برای شکست دادن وی در مناظره های علمی و سپس به شهادت وی کمر بست و دست به این اقدام زد که تنها از روی عجز و ناتوانی بود.

وی با اشاره به شرایط کنونی جهان تأکید کرد: در شرایط کنونی جهان دشمن نیز به دنبال این است که با اسلام مبارزه منفی راه بیندازد و تلاش دارد تا جنگ میان ادیان را در جهان پایه‌ریزی کند ولی مسلمانان در شرایط کنونی بسیار هوشمندانه تنها برای محکوم کردن توهین به پیامبر(ص) فعالیت می‌کنند و هیچ کس به مقدسات دیگر ادیان توهینی نکرده است.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول