اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل

نتانیاهو: تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرده است

خبرگزاری فارس: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اذعان کرد که تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرده و باید برای ایران خط قرمز ترسیم شود.

نتانیاهو: تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرده است

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی مفصلی انجام داد و در این سخنرانی 3 محور داشت که محور نخست آن بحث تاریخی سرزمین فلسطین بود و محور دوم سخنرانی وی به صلح  با کشورهای منطقه و محور سوم و عمده سخنرانی وی به برنامه هسته‌ای ایران اختصاص داشت.

نتانیاهو در ابتدای سخنرانی خود تاکید کرد یهودیان هرگز از سرزمین شان رانده نخواهند شد.

وی گفت: ما خواهان حفظ پیمان صلح خود با مصر و اردن هستیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که اسرائیل به دنبال صلح با فلسطینیان است.

وی با اشاره غیر مستقیم به تلاش رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای اعلام تشکیل دولت مستقل فلسطینی گفت: اختلافات ما [با فلسطین] از طریق اعلام یکجانبه استقلال حل نخواهد شد.

بنیامین نتانیاهو در ادامه سخنان خود به برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و مدعی شد: هیچ چیزی جهان را همانند ایران مجهز به سلاح اتمی تهدید نمی‌کند.

وی گفت: مجهز شدن ایران به سلاح هسته‌ای همانند مجهز شدن القاعده به سلاح اتمی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: ایران شبکه تروریستی خود را به 25 کشور جهان گسترش داده است.

نتانیاهو افزود: 15 سال است که بر لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حرف زده‌ام و هم اکنون نیز دارد خیلی دیر می‌شود و باز هم درباه این موضوع حرف می‌ز‌نم چون تقویم هسته‌ای ایران متوقف نمی‌شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: به این دلیل درباره برنامه هسته‌ای ایران حرف می‌زند چون بقای اسرائیل به آن وابسته است.

وی گفت: 10 سال است که جامعه بین‌الملل تلاش کرده تا برنامه هسته‌ای ایران را از طریق دیپلماتیک حل کند و 7 سال است که جامعه بین‌الملل ایران را تحریم کرده و در دوران «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا سخت ترین تحریم‌ها علیه ایران اعمال شده است و من می‌خواهم که از کشورهای حامی تحریم‌ها نیز تشکر کنم اما باید بگویم که تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرده است.

نتانیاهو گفت: بنا بر گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران در سال گذشته تاسیسات غنی سازی خود در سایت هسته‌ای نزدیک قم را دو برابر کرده است.

وی تاکید کرد: تنها راه حل صلح‌آمیز برای برنامه هسته‌ای ایران تعیین خط قرمز است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: خط قرمز به جنگ منتهی نمی‌شود بلکه مانع از جنگ می‌شود.

نتانیاهو افزود: خط قرمز را می‌توان در حوزه‌های مختلف برنامه هسته‌ای ایران کشید اما این خط قرمز باید در زمینه غنی سازی برنامه هسته‌ای ترسیم شود.

وی مدعی شد: ایران می‌تواند در یک کارگاه کوچک بمب هسته‌ای تولید کند و بخش دشوار ساخت بمب هسته‌ای برای ایران، غنی سازی اورانیوم است.

با وجود تاکید ده‌ها باره مقامات ایران بر حرام بودن ساخت بمب هسته‌ای، اما نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایران می‌تواند تا یک سال دیگر بمب هسته‌ای بسازد.

وی گفت: سوال این نیست که ایران چه زمانی می‌تواند بمب هسته‌ای تولید کند بلکه سوال مهم این است که چه زمانی نمی‌توانیم جلوی ایران را برای ساخت بمب اتمی بگیریم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول