اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین:

بسیج باید ارگانی نهادی‌تر از سپاه باشد

خبرگزاری فارس: جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج باید در بین ساختارمندی ارگانی نهادی‌تر از سپاه باشد.

بسیج باید ارگانی نهادی‌تر از سپاه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید باقر سادات‌حسینی صبح امروز در افتتاحیه همایش تخصصی و کارگاه توانمندسازی مدیران و مسئولان فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج در ارتباط با اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: اولین هدف برگزاری این همایش زیارت و عرض ارادت به حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) است.

وی با اشاره به نقش اساسی و مقدس زیارت تصریح کرد: اهداف دیگر این همایش تحت‌الشعاع هدف اول قرار دارد.

جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در این راستا ادامه داد: ما معتقدیم در سایه زیارت به موفقیت‌هایی دست پیدا می‌کنیم که بسیار گرانقدر هستند.

سادات‌حسینی با بیان اینکه زیارت حضرت رضا (ع) فضایل بسیاری دارد، افزود: درهای فهم، درک، اندیشه و تفکر ما با لذت مناجات با علی بن موسی‌الرضا افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حرم مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا محل معرفت‌الله مساکن برکت‌الله و معادن حکمت‌الله است و کسی که می‌خواهد معرفت و حکمت را پیدا کند، باید زیارت کند.

جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در ارتباط با فواید و فضائل زیارت تاکید کرد: زیارت موجب صفای دل و نورانیت باطن انسان می‌شود و سبب می‌شود نفس انسان طهارت پیدا کند، تزکیه شود گناهان وی آمرزیده شود.

سادات‌حسینی در ارتباط با هدف دوم برگزاری همایش تاکید کرد: هدف دوم توانمندسازی است و در حال حاضر فرصتی به دست آمده و توفیق پیدا کردیم در خدمت خانواده فرهنگی بسیج باشیم، باید از این فرصت به دست آمده در راستای توانمندسازی استفاده کنیم.

وی آموزش را یکی از ابعاد توانمندسازی دانست و اظهار کرد: توانمندسازی دارای پنج بعد مختلف است و ما باید برای مقابله با تغییر و تحولات سریع جهان در این راستا حرکت کنیم.

جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در این راستا خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که سیر تغییر و تحولات سریع در آن حاکم است و ما باید بتوانیم واکنش سریع و صحیح در مقابل آنها داشته باشیم.

سادات‌حسینی به روزکردن منابع فرهنگی مسئولین فرهنگی را یکی از ضروریات توانمندی دانست و ادامه داد: حتی‌المقدور مدیران باید با شرایط جدید آشنا باشند لذا از آنها درخواست کرده‌ایم تا مباحث ماموریتی خود را که در قالب برنامه‌هایشان است، با توجه به مبانی و استفاده از وسایل کمک آموزشی در راستای توانمندسازی به کار گیرند.

وی با بیان اینکه هدف سوم برگزاری همایش تحول، در ایده‌ها اهداف، برنامه‌ها و فعالیت فرهنگی است، تصریح کرد: ما باید ارگان‌ها را از حالت ساختارمندی صرف دربیاوریم تا بتوانیم در مقابل تغییر و تحولات جدید صحیح عمل کنیم.

جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در این راستا بیان کرد: رویکرد جدیدی در سازمان بسیج نسبت به مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.

سادات‌حسینی خاطرنشان کرد: امروزه تمام مسئولان فرهنگی تمام رده‌های فرهنگی مسئول تمام اقدامات فرهنگی است که در محدوده خودش ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه باید زمینه‌های تحول‌آفرینی را ایجاد کنیم، تاکید کرد: در این راستا باید به نقاط ضعف خود نیز توجه کرده و زمینه‌های تحول‌آفرینی را در مقوله‌های مختلف ایجاد کنیم.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول