اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم با نماینده آیتالله سیستانی دیدار کرد

خبرگزاری فارس: استاندار قم با حجت‌الاسلام شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار قم با نماینده آیتالله سیستانی دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت و توسعه استان قم اظهار کرد: توجه به عمران و آبادانی قم به عنوان یک جهانشهر، خاستگاه انقلاب اسلامی و نقطه جوشان معارف اسلامی از جنبه‌های مختلف مهم و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه قم باید شایسته نام و آوازه بلند آن ساخته شود، حرکت در چنین مسیری را هدف غایی و بزرگ همه مسئولان و دلسوزان نظام دانست و تصریح کرد: با کمک و همراهی علما و بزرگان حوزه و ایجاد فضای وفاق و همدلی، به دنبال تحقق این هدف بزرگ و مقدس خواهیم بود.

استاندار قم با اشاره به موقعیت ممتاز قم در عرصه‌های ملی و فراملی، لزوم توجه ویژه به توسعه این خطه را یادآور شد و افزود: اجرای طرح‌های کلیدی و محرک توسعه نظیر آبرسانی، فرودگاه، مونوریل و مترو، روند توسعه و عمران قم را شتاب خواهد داد.

نماینده آیت‌الله سیستانی در این جلسه با تبریک انتصاب استاندار جدید قم و آرزوی موفقیت برای وی ابراز امیدواری کرد که تلاش و برنامه‌ریزی مسئولان قم را به جایگاه واقعی و شایسته آن برساند.

حجت‌الاسلام شهرستانی نیز در این دیدار با اشاره به عملکرد مؤسسه فرهنگی آل البیت، غنی‌تر ساختن فرهنگ مکتوبات اسلامی و تحقیق و نشر کتب مورد نیاز حوزه‌های علمیه در مباحثی چون حدیث، فقه، اصول، تفسیر و لغت را از اهداف و زمینه‌های کاری مهم این مؤسسه برشمرد.

مدیر مؤسسه فرهنگی آل‌البیت با بیان اینکه میراث گرانسنگ شیعه در طول تاریخ با تلاش مستمر و پیوسته عالمان وارسته، فقیهان روشن ضمیر و بیدارگران زمان به وجود آمده است افزود: با ایجاد کتابخانه‌های تخصصی، جمع‌آوری کتاب‌های مرجع به زبان‌های مختلف و راه‌اندازی شبکه‌های مجازی علوم اسلامی، به دنبال احیا و صیانت از این میراث ارزشمند هستیم.

وی به حضور فعال این مؤسسه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره و خاطر نشان کرد: مؤسسات عام‌المنفعه متعددی در بخش‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و بهداشتی از سوی این مؤسسه راه‌اندازی و پشتیبانی می‌شوند.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول