اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر بهداشت

مرکز آموزشی و درمانی دیالیز منتصریه در مشهد افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی دیالیز و پیوند اعضای منتصریه مشهد افتتاح شد.

مرکز آموزشی و درمانی دیالیز منتصریه در مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی دیالیز و پیوند اعضای منتصریه مشهد صبح امروز با حضور آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس‌رضوی و حسن امامی رضوی، معاون درمان وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد افتتاح شد.

محمود شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم افتتاحیه این مرکز در رابطه با مشخصات آن اظهار کرد: بیمارستان 64 تختخوابی پیوند و دیالیز منتصریه توسط آستان قدس‌رضوی ساخته شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است و از ابتدای امسال به‌صورت آزمایشی مورد بهره‎برداری قرار گرفته بود.

وی افزود: این بیمارستان دارای 20 تخت دیالیز، سه اتاق عمل،هشت تخت ICU ، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی و تمامی ساختار‎هایی که بیمارستان باید داشته باشد و 30 متخصص و فوق تخصص با آن همکاری می‎کنند.

شبستری ادامه داد: مرکز منتصریه یک بیمارستان آموزشی تحقیقاتی و درمانی است که از ابتدای امسال تا به حال 200 پیوند کلیه، یک پیوند قلب و سه پیوند مغز استخوان در آن انجام شده است که این سه پیوند مغز استخوان برای اولین‌بار در استان انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا دو ماه آینده اولین پیوند کبد نیز در این مرکز انجام شود و این محل را به مرکزی برای پیمایش مرزهای جدید دانش تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ستاد سلول‎های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز فعال شده است و کار درمان با سلول‎های بنیادی در خراسان‌رضوی را آغاز کرده‎ایم که البته پیش از این بحث سلول‎های بنیادی را در بیمارستان رضوی داشتیم.

همچنین خلیل اکبری، معاون فنی، عمران و موقوفات آستان قدس رضوی در ادامه این مراسم به مشخصات مرکز پیوند اعضا و دیالیز منتصریه اشاره و خاطرنشان کرد: از سال 1384 کار طراحی ساختمان جدید بیمارستان منتصریه آغاز شد و شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی به عنوان پیمانکار پروژه با صرف 93 میلیارد ریال، مرکز پیوند اعضا و دیالیز منتصریه را از محل درآمدهای موقوفه احترام السلطنه قهرمان ایجاد کرد.

وی افزود: کار ساخت این مرکز در زمینی به مساحت 3 هزار و 146 مترمربع و با زیربنای بیش از 9 هزار مترمربع در شش طبقه انجام گرفت که دارای 28 تخت دیالیز، 32 تخت بستری و هشتتخت ICU است.

اکبری تاکید کرد: داشتن چهار آسانسور و همچنین دو دستگاه ژنراتور برق 250 کیلو ولت و ترانسفورماتور 800 کیلو وات آمپر برای برق اظطراری از ویژگی‌های این پروژه بود که در سال 89 عملیات ساخت آن به پایان رسید و تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول