اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت/

اعلام تعهد اوباما به پشتیبانی از مخالفان سوری و براندازی نظام سوریه

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، متعهد شد که آمریکا از مخالفان سوری که در تلاش برای براندازی نظام سوریه هستند، حمایت می کند.

اعلام تعهد اوباما به پشتیبانی از مخالفان سوری و براندازی نظام سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متعهد شد که آمریکا از آن دسته از سوری هایی که درصدد براندازی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه هستند، پشتیبانی خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا بی توجه به گزارش هایی که درباره تلاش تروریست های تحت حمایت مالی و تجهیزاتی غرب برای ناامن کردن سوریه منتشر می شود و همچنین قتل عام هایی که تروریست ها مرتکب می شوند و به ارتش سوریه نسبت می دهند، در ادامه سخنرانی خود مدعی شد که رئیس جمهوری سوریه دیکتاتوری است که مردم خود را قتل عام می کند.

اوباما در ادامه سخنان خود هیچ درخواستی برای پایان خشونت ها در سوریه صادر نکرد و در عین حال هیچ اشاره ای نیز به تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوری نداشت؛ رئیس جمهوری آمریکا بر اهمیت اطمینان از اینکه آغاز درخواست شهروندان سوری برای تامین حقوقشان منجر به ایجاد چرخه ای از خشونت های فرقه ای در این کشور نشود، تاکید کرد.

اوباما در شرایطی متعهد به حمایت از مخالفان سوری در راستای براندازی نظام سوریه شده است که دو کشور روسیه و چین به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل تاکنون با استفاده از حق وتوی خود، تصویب تمام قطعنامه های ضد سوری تحت حمایت غرب را که هدف از آنها اعمال فشار بر اسد جهت پایان خشونت ها و وارد مذاکره شدن وی برای اجرای یک گذار سیاسی بوده است را مسدود کرده اند.

چنین اظهارات ضد سوری از سوی اوباما در حالی مطرح شده اند که «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن سخنرانی خود در مجمع عمومی با تاکید بر پایان جنگ داخلی در سوریه، اینطور اعلام کرده است که: ما باید خشونت و جریان تسلیحات به دو طرف درگیری در سوریه را متوقف کنیم و هرچه سریع تر یک انتقال تحت هدایت سوریه را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول