اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره):

فقرا آسیب‌پذیرترین قشر در برابر التهاب‌های اقتصادی هستند

خبرگزاری فارس: معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بخش محروم و مستضعف جامعه به دلیل تزلزل در پایه مالی آسیب پذیرترین قشر در برابر نوسانات اقتصادی هستند.

فقرا آسیب‌پذیرترین قشر در برابر التهاب‌های اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، از مشهد محمدعلی ذوالفقاری معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز در همایش علمی و پژوهشی اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی اظهار داشت: در مدیریت اقتصاد خانواده مستضعف نابرابری تراز مصارف و منابع و به طریقی مصرف‌کنندگی و درآمد بارزترین مشکل است.

وی افزود: جایگاه مباحث اقتصادی در فرهنگ رضوی و توجه همه جانبه و وظیفه‌مند از نیازهای اساسی جامعه بوده، از این حیث بررسی و تطابق شرایط موجود با سیره رضوی برای بهبود و اقتصاد خانواده و جامعه امری ضروری است.

ذوالفقاری در ارتباط با علل گسترش فقر به ویژه در کشورهای جهان سوم گفت: گرایش به مصرف نسبت به تولید نبود جایگاه آموزش در برنامه‌ خانواده‌های فقیر مناطق محروم‌پرور، سوء مدیریت اقتصادی، عدم علاقه به تغییر وضعیت و ناتوانی دفاع از حقوق خود در زمره مهم‌ترین علل ایجاد و گسترش فقر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: راهبردهای اساسی کمیته امداد در پوشش‌دهی محرومین بر اساس منفی‌سازی علل یاد شده و شکستن ستون فقرات فقر با هدف گام نهادن در مسیر توسعه پی‌ریزی شده است.

معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد از فقر با عنوان مانع اصلی توسعه یاد کرد و افزود: انسان محور توسعه است و به همین جهت مدیریت افراد برای آموزش اشتغال و استقلال در مسیر توسعه اولین گام این برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمده سرپرستان زیرپوشش کمیته امداد شامل افراد بی‌سواد، سالمند، بیماران صعب العلاج، خانواده‌های زندانی است و چگونه کمیته امداد می‌تواند با موانع توسعه برخورد جدی و کارآمد در این حوزه داشته باشد.

ذوالفقاری با اشاره به توجه سهم قشر مستضعف در تصویب برنامه‌های اقتصادی کشور گفت: در تصمیم‌‌های بزرگ اقتصادی کشور نباید سهم فقرا و محرومین نادیده گرفته شود و چشم‌پوشی از سهم آنان سبب شکست در برنامه‌های طولانی مدت اقتصادی می‌شود.

ذوالفقاری با ابراز خرسندی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) مبنی بر خودکفایی و اشتغالزایی خانواده‌های زیرپوشش یاد کرد و گفت: استقلال‌طلبی خودکفایی با هدف آموزش و توسعه یافتگی در رأس برنامه‌های کمیته امداد است.

وی در پایان با اشاره به دغدغه‌های بررسی شده در این همایش در موضوع اقتصاد و فرهنگ رضوی گفت: فقر بین نسلی و گسترش فقر از حوزه اقتصاد به آسیب‌های اجتماعی از مواردی است که نیازمند پیگیری و ارائه برنامه‌های کاربردی برای ریشه‌کنی آن است.

همچنین معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خواستار تعامل مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط برای ریشه‌کنی فقر و توسعه اقتصادی در جریان نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول