اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

رفع موانع قانونی تخصیص بودجه در عرصه فرهنگ / اقتصاد دولتی کارایی لازم را ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه جدی به مقوله فرهنگ در اختصاص بودجه در سال‌های اخیر گفت: مشکلات عرصه فرهنگ با رفع موانع قانونی برطرف خواهد شد.

رفع موانع قانونی تخصیص بودجه در عرصه فرهنگ / اقتصاد دولتی کارایی لازم را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از شبکه اینترانت مساجد قم با اشاره به مزیت‌های برون‌سپاری فعالیت‌های فرهنگی اظهار کرد: زمینه و ظرفیت انجام فعالیت‌های فرهنگی نهادهای دولتی آنگونه که باید و شاید نیست.

وی ادامه داد: برون‌سپاری مسائل فرهنگی و واگذاری به مردم موجب پیشرفت سطح فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: طبق مطالعاتی که در گذشته انجام شده، مقدورات دولت بسیار اندک‌تر از آن است که پاسخگوی نیازهای ملت ایران باشد.

وی افزود: در همان زمان 20 هزار مسجد در سطح کشور وجود داشت که می‌توانست زمینه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی باشد و این طرح در همان زمان مورد استقبال قرار گرفت.

لاریجانی با اشاره به علاقه مردم به مساجد خاطر نشان کرد: کلامی که در مسجد منعقد می‌شود بسیار تأثیرگذارتر از دیگر کلام‌ها است.

وی ادامه داد: اگر به جای ساختن ساختمان‌های جدید و استخدام افراد از همین ظرفیت‌های موجود در مساجد استفاده کنیم، هم بار تعهد مالی کمتری را برای دولت ایجاد کرده‌ایم و هم این فعالیت‌ها با کیفیت بهتری انجام خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسجد اگر پایگاه‌ هدایت مردم باشد، زمین و زمانش برای پیشبرد اهداف جامعه اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: تا زمانی که جنگ مردمی نشده بود، نظام در مقابله با رژیم بعث راه به جایی نبرد.

لاریجانی ابراز داشت: تا زمانی که بنی‌صدر فرمانده کل قوا بود تنها دو حمله ناموفق تمام عملکرد کشور را در مقابله با تهاجم رژیم بعث تشکیل می‌داد اما از زمانی که ولی فقیه فرماندهی کل قوا را به عهده گرفت و مردم وارد عرصه شدند، فتوحات مختلف مانند شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد.

وی مشارکت مردم را در تمام زمینه‌ها منشأ اثر دانست و اضافه کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به موضوع اهمیت واگذاری عرصه اقتصادی به مردم تاکید کرده‌اند، نشان‌دهنده این موضوع است که حتی در عرصه اقتصاد نیز مشارکت مردم برای پویایی و رشد کشور لازم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد دولتی کارایی لازم را ندارد اظهار داشت: با عده‌ای کارمند نمی‌توان اوضاع اقتصادی را سامان داد بلکه مردم باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی گفت: بنیه اقتصادی ما امروز دولتی است و به همین خاطر بسیاری از منابع نفت و گاز را باید خرج کنیم تا این بنیه را حفظ کنیم در حالیکه اگر همین منابع به مردم واگذار شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

لاریجانی ابراز کرد: تاکید به اقتصاد مردمی، دقت رهبر انقلاب در تصمیم و تفکر راهبردی را نشان می‌دهد و این موضوع در حوزه فرهنگ بسیار قوی‌تر خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم حرکت جهنده‌ای در فرهنگ داشته باشیم باید مشارکت مردم در این عرصه را جدی بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بودجه سال‌های اخیر نگاه جدی به مقوله فرهنگ وجود داشته است خاطر نشان کرد: مشکلات این عرصه با رفع موانع قانونی برطرف خواهد شد.

لاریجانی با اشاره به روابط بسیار خوب مردم با مسجد گفت: حفظ روش‌های سنتی که در میراث گذشتگان ما وجود دارد، بسیار ارزشمند و ضروری است.

وی با اشاره به نقش استان قم در این زمینه اظهار کرد: قم باید در محوریت مسجد الگوی تمام کشور باشد چرا که فعالان فرهنگی در این شهر دسترسی بسیار بهتری به منابع داشته و ظرفیت‌های بزرگ‌تری در اختیار دارند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول