اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاون هنیه: ممنوعیت واردات میوه رژیم صهیونیستی کشاورزی غزه را رونق می‌بخشد

خبرگزاری فارس: معاون نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در غزه تصمیم دولت برای ممنوعیت واردات میوه از رژیم صهیونیستی را ستود و تاکید کرد که این کار به کشاورزی غزه رونق می‌بخشد.

معاون هنیه: ممنوعیت واردات میوه رژیم صهیونیستی کشاورزی غزه را رونق می‌بخشد

به گزارش خبرنگار فارس از غزه، «زیاد الظاظا» تصمیم دولت برای ممنوعیت واردات میوه از رژیم صهیونیستی را ستود و گفت که این کار به کشاورزان غزه برای کاشت و تولیدات محلی انگیزه می‌دهد.

وی از تلاش‌های وزارت کشاورزی در جهت خودکفایی بخش کشاورزی قدردانی کرد و افزود که این تصمیم به منظور بهبود زندگی کشاورزان اتخاذ شده است.

وی اشاره کرد که رژیم صهیونیستی از صادرات تولیدات نوار غزه به بازارهای خارجی بویژه بازارهای کرانه باختری و اردن ممانعت بعمل می‌آورد.

از سوی دیگر وزارت کشاورزی غزه بار دیگر تاکید کرد که همچنان از سیاست اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی پیروی می‌کند تا به این ترتیب از کشاورزان و تولیدان محلی حمایت بعمل آورند.

بخش کشاورزی غزه حدود 11 درصد نیروهای انسانی نوار غزه را به خود اختصاص داده است که نزدیک به 44 هزار کارگر است و این رقم نیز در حال افزایش می‌باشد.

وزارت کشاورزی غزه روز گذشته واردات میوه به جز موز و سیب را ممنوع کرد و این در حالی است که پیش از این نیز واردات سبزیجات را ممنوع کرده بود.

حجم تولیدات میوه غزه حدود 70 هزار تن است که 25 هزار تن مرکبات، 7 هزار تن انگور، 20 هزار تن زیتون، 10 هزار تن انجیر و 5 هزار تن خرما را شامل می‌شود و علاوه بر آن نیز 300 هزار تن سبزیجات است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول