اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منبع مصری: طرح توسعه گذرگاه رفح در دست بررسی است

خبرگزاری فارس: یک منبع بلندپایه مصری اعلام کرد که طرح توسعه گذرگاه رفح واقع در مرز مصر با نوار غزه در دست بررسی است.

منبع مصری: طرح توسعه گذرگاه رفح در دست بررسی است

به گزارش فارس، یک منبع بلندپایه مصری به روزنامه محلی «القدس» گفت که طرح توسعه گذرگاه رفح در دست بررسی است و گزینه‌هایی در این رابطه وجود دارد.

وی افزود که مصر در تلاش است تا امنیت در نوار غزه را تقویت کرده و نیازهای ملت فلسطین را بر اساس دو اصل برآورده سازد: یکی اینکه نباید به اسرائیل اجازه داد که مسئولیت نوار غزه را به مصر واگذار کند زیرا اسرائیل رژیم اشغالگر است و به موجب قانون بین‌المللی مسئولیت غزه بر عهده آن است و دوم اینکه نباید دودستگی در فلسطین تقویت شده و نوار غزه به یک دولت جدا تبدیل شود.

وی تاکید کرد که مصر در تعامل با قضیه فلسطین بر اساس برخی اصول عمل می‌کند از جمله اینکه غزه، کرانه باختری و قدس شرقی به عنوان یک واحد جدایی‌ناپذیر هستند.

این منبع مصری درباره سفر هیئت حماس به ریاست «اسماعیل هنیه» به قاهره و دیدار آن با تعدادی از مسئولان مصری نیز اظهار داشت: «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر در رابطه با همه جنبش‌ها و گروه‌های فلسطینی بی‌طرف است و هیچ گونه تمایزی بین آنها قائل نیست و با «محمود عباس» به عنوان رئیس منتخب فلسطین تعامل دارد.

انتهای پیام/ص

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول