اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت برهان‌الدین ربانی

شهید ربانی یکی از رهبران اصلی جهاد علیه متجاوزین به خاک افغانستان بود

خبرگزاری فارس: دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید برهان الدین ربانی بیانه‌ای صادر کرد.

شهید ربانی یکی از رهبران اصلی جهاد علیه متجاوزین به خاک افغانستان بود

به گزارش فارس، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید برهان الدین ربانی صادر کرد که به شرح زیر است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید برهان الدین ربانی اطلاعیه ای از سوی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به شرح زیر صادر گردید.

شخصیت روحانی، مجاهد، فداکار برهان الدین ربانی که اولین سالگرد شهادت او را گرامی می داریم شخصیتی بود که پس از سالها مجاهدت خستگی ناپذیر با متجاوزین به خاک افغانستان و با امپریالیسم غرب و مبارزه با دشمنان اسلام از او شخصیتی ممتاز در افغانستان برجای گذاشته است تلاشهای شبانه روزی او برای نجات و رهایی ملت ستم دیده افغانستان بر کسی پوشیده نیست او تمامی مساعی خویش را به کار گرفت تا ملت سرافراز افغانستان را به کشتی نجات رهنمون سازد. شهید ربانی یکی از رهبران اصلی و عمده جهاد و مقاومت، مبارزه با کفر و استکبار، حق طلبی  و عدالت خواهی مردم افغانستان و مبارزه و مجاهدت علیه متجاوزین به خاک افغانستان و دشمنان اسلام بود که خدمات شایسته او از ارزشهای اسلامی در دفاع از حقوق مردم مستضعف افغانستان برای همیشه در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند و سرمشق تمام مبارزان راه آزادی حق و عدالت خواهد بود.

فریاد بیدارگرانه شهید ربانی در اولین اجلاس مجمع عمومی بیداری اسلامی، خشم تروریسم دولتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و تحجر و واپسگرایی ایادی داخلی آنان را مضاعف نمود تابه خیال خام و افکار شیطانی تصور کنند با این ترورهای کور می توانند صاحب نظران و بزرگان جریان بیداری اسلامی را به رعب و وحشت و عقب نشینی وا دارند در حالی که خون مقدس امثال شهید ربانی بیداری اسلامی را عمیق تر و با سرعتی شگفت آور به پیش می برد و موجب ائتلاف و همدلی بیش از پیش ملت‌ها به ویژه جهان اسلام  وحدت مسلمانان در سرتاسر عالم گردید. اینجانب به نمایندگی تمامی جریانات بیداری اسلامی در سراسر جهان سالگرد شهادت ایشان را گرامی داشته و ضمن محکومیت مجدد این ترور ناجوانمردانه، شهادت سرافرازانه این شهید را به تمامی مسلمانان جهان به ویژه ملت مقاوم و مجاهد افغانستان تبریک و تسلیت عرض نموده و برایشان مغفرت و آمرزش از درگاه خداوند مسئلت می نمایم.

 

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی

دکتر علی اکبر ولایتی

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول