اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مجمع تشخیص مصلحت نظام:

فرصت ایران برای رویارویی با چالش‌های سند چشم‌انداز محدود است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فرصت ایران برای مواجه شدن با چالش‌های سند چشم‌انداز محدود است و باید با یک برنامه‌ریزی هدفمند چالش‌ها مدیریت شود.

فرصت ایران برای رویارویی با چالش‌های سند چشم‌انداز محدود است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان رضا سیف‌الهی بعدازظهر امروز در کارگاه علمی پژوهشی چشم‌اندازی جمهوری اسلامی ایران ویژه نخبگان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سراسر کشور اظهار کرد: هر چشم‌اندازی برخواسته از آرمان‌ها و یک نظام ارزشی است.

وی با بیان اینکه سند چشم‌انداز جهان طیبه ایران برخواسته از نظام ارزشی و انقلاب اسلامی است، ادامه داد: توحید محور برنامه‌های جهان اسلام است و در رأس نظام ارزشی ایران قرار دارد.

معاون هماهنگ‌کننده مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تمام هدف‌های جهان اسلام به سمت و سوی توحید هدایت می‌شود، تصریح کرد: این موضوع در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی باید تجلی عینی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با سند چشم‌انداز و مباحث ملی کشور نمی‌توان به توحید بی‌توجه باشیم، ادامه داد: همچنین توحید باید در تمام ادوار مختلف زندگی در جامعه، سیاست، اقتصاد و فرهنگ کشور متجلی شود.

سیف‌الهی با بیان اینکه اگر در جامعه توحید متجلی شود حیات طیبه به این جامعه می‌دهیم، تأکید کرد: تجلی اراده الهی در قاموس یک نظام سیاسی به معنای مبانی ارزشی نظام در سند چشم‌انداز است.

وی با تأکید بر اینکه برای رشد و توسعه در مسیر چشم‌انداز فرصت‌ها و تهدیدها باید ارزیابی شود و برای مدیریت این فرصت‌ها و چالش‌ها باید چاره‌اندیشی شود و براساس این چاره‌اندیشی در مسیر توسعه گام برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه یک ایده و آینده‌سازی سبب رشد و توسعه کشور می‌شود، افزود: اگر خود را به دست حوادث و شانس بدهیم به این معنا است که سرنوشت ما  براساس اراده دیگران و شرایط حاکم بر جامعه رقم می‌خورد.

معاون هماهنگ‌کننده مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر آینده را انتخاب کنیم و با نیروی آینده‌گری الهی حرکت کنیم باید خود را در سرنوشت فعالانه شرکت بدهیم، گفت: تبدیل‌شدن ایران به قدرت سیاسی اول منطقه از دستاوردهای چشم‌انداز انقلاب است و برای دست‌یابی به جامعه اسلامی ایرانی کمیت باید در کنار کیفیت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اسلام با گوشه‌گیری مقابله می‌کند و آخرت را بدون عبور از مسیر دنیا قبول ندارد، اظهار کرد: در جامعه‌ای که اشتغال یک موضوع فراموش شده باشد این جامعه به تولید، رونق و شکوفایی دست پیدا نمی‌کند.

سیف‌الهی با بیان اینکه سند چشم‌انداز باید براساس ویژگی‌های واقعی‌نگری، هدایت‌گری، آرمانی‌بودن، عدالت‌خواهی تدوین شود، ادامه داد: این سند را بدون توجه به آرمان‌ها، ارزش‌های یک جامعه، واقع‌نگری، آینده‌نگری، بررسی محیط علمی و منطقه‌ای نمی‌توان تدوین کرد.

وی با اشاره به اینکه چالش‌ها در هر کشوری برای تعریف سند چشم‌انداز اهمیت بسیاری دارد، اضافه کرد: موج سوم بیداری اسلامی در حال شکل‌گیری است و این موضوع در شکل‌گیری و تحقق سند چشم‌انداز کشور نقش مؤثری دارد.

معاون هماهنگ‌کننده مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فرصت ایران برای مواجه شدن با چالش‌های سند چشم‌انداز محدود است، گفت: سند چشم‌انداز نمی‌تواند در مقابل چالش‌ها سکوت کند و باید با یک برنامه‌ریزی مناسب این چالش‌ها مدیریت شود.

وی با تاکید براینکه برای حرکت در مسیر توسعه باید چالش‌ها شناسایی و مدیریت شوند، اظهار کرد: ایران باید برای مواجه‌شدن با استکبار جهانی یک منطقه‌گرایی مستقل را مطرح کند و با منطقه‌گرایی مستقل به مقابله با تهدیدها و تحریم‌های استکبار جهانی بپردازد.

سیف‌الهی تصریح کرد: اگر چه ایران در شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد اما محکم‌بودن ریشه نظام و انقلاب اسلامی سد محکمی در مقابل تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول