اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

52 طرح مهر ماندگار در خراسان رضوی در حال اجراست

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی 52 طرح و حدود یک‌هزار پروژه در قالب طرح مهر ماندگار در حال اجراست.

52 طرح مهر ماندگار در خراسان رضوی در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمود صلاحی دقایقی پیش در جلسه ستاد مهر ماندگار خراسان رضوی که در محل سالن اجتماعات استانداری این استان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره بین‌‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) اظهار کرد: در شورای فرهنگی هنری امام‌ رضا (ع)، هفت دوره جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در دولت نهم و دهم برگزار شد که البته سال به سال به لحاظ کمیت و کیفیت از رشد خوبی برخوردار بود.

وی افزود: در سال جاری نیز 250 هزار برنامه فرهنگی هنری از اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور آغاز شده و تا ششم مهرماه سال جاری ادامه پیدا می‌کند، همچنین 10 استان در سال جاری هفته فرهنگ رضوی داشتند که در قالب هفته فرهنگ رضوی نیز برنامه‌های متعددی به اجرا درآمد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن‌های رضوی در 48 کشور و 186 نقطه دنیا خاطرنشان کرد:‌ جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) همزمان با ولادت حضرت معصومه در قم آغاز و دوم مهرماه به شیراز می‌رسد و اختتامیه آن با حضور رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور ششم مهرماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از موضوعاتی که همواره در تمام برنامه‌های این جشنواره مورد توجه قرار گرفته روش‌شناسی و سیره شناسی امام رضا(ع) و گسترش فرهنگ رضوی و فرهنگ زیارت است که البته در دولت دهم نیز پیرامون این موضوعات اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است؛ البته در سفر چهارم رئیس جمهور نیز تاسیس بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب درآمد و تشکیل شد که این اقدام نیز در راستای گسترش فرهنگ رضوی بسیار تاثیرگذار است.

مقام عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های مهر ماندگار اظهار داشت: پروژه‌های مهر ماندگار پروژه‌هایی است که می‌تواند با تزریق منابع مالی سرعت گرفته و زودتر از موعد مقرر و تا تیرماه 92 به بهره‌برداری برسد.

صلاحی ادامه داد:‌در استان خراسان رضوی نیز 52 طرح و حدود هزار پروژه در قالب طرح مهر ماندگار در حال اجراست که مجموع اعتبارات هزینه شده از محل اعتبار ملی و استانی تاکنون یک‌هزار و 141 میلیارد تومان بوده و مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ها یک‌هزار میلیارد تومان است.

استاندار خراسان رضوی در خاتمه با بیان اینکه پروژه‌های مهر ماندگار خراسان رضوی در 19 شهرستان واقع شده و 15 دستگاه اجرایی برای این پروژه‌ها در حال فعالیت هستند خاطرنشان کرد:‌  5 پروژه گازرسانی به شهرها، 570 پروژه محرومیت‌زدایی، 40 پروژه گازرسانی به روستاها، 11 بیمارستان، ایجاد یک مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی برای جانبازان و همچنین تکمیل موزه خراسان از جمله پروژه‌هایی است که در قالب طرح مهر ماندگار در سطح استان خراسان رضوی در حال اجرا است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول