اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در دیدار با اعضای کمیسیون اطلاعات مجلس «سنا» آمریکا

حنا ربانی: پاکستان خواهان افغانستانی امن با مدیریت افغان‌ها است

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه پاکستان در سفر به آمریکا و دیدار با اعضای کمیسیون اطلاعات مجلس سنای این کشور اعلام کرد که پاکستان خواهان افغانستانی امن و با ثبات، تحت مدیریت خود افغان‌ها است.

حنا ربانی: پاکستان خواهان افغانستانی امن با مدیریت افغان‌ها است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، حناربانی وزیر امور خارجه پاکستان که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات آمریکایی بر سر روابط دو جانبه واشنگتن - اسلام‌آباد به این کشور سفر کرده با اعضای کمیسیون اطلاعات مجلس سنا آمریکا ملاقات کرد.

وی در این دیدار ابراز داشت: آمریکا نباید فداکاری‌ها و تلاش‌های پاکستان برای مبارزه با تروریسم را نادیده بگیرد.

ربانی با اشاره به مسئله افغانستان افزود: پاکستان خواهان مذاکرات 3 جانبه ثمربخش میان اسلام‌آباد - واشنگتن - کابل بوده و به طور کامل از پیشرفت روند صلح در افغانستان حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه پاکستان تأکید کرد: این موضوع که پاکستان عامل وخامت اوضاع افغانستان پنداشته شود، تصویری کاملاً اشتباه است زیرا پاکستان بیشترین آسیب را نسبت به جنگ در این کشور متحمل می‌شود.

وی در ادامه عنوان داشت: پاکستان خواهان افغانستانی امن و با ثبات تحت مدیریت خود افغان‌ها است و این موضوع را درک می‌کند که آشفتگی اوضاع در این کشور بیشترین آسیب را به پاکستان وارد می‌کند.

در این ملاقات «شری رحمان» سفیر پاکستان در آمریکا نیز وزیر امور خارجه را همراهی کرد.

ربانی در این دور از سفر خود به آمریکا با «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا، «تام دانیلون» مشاور امنیت ملی، «ران کرک» نماینده تجاری آمریکا و دیگر مقامات بلندپایه این کشور دیدار می‌کند.

وی همچنین با چند تن از نمایندگان برجسته «کنگره»، اعضای دانشگاه و اندیشکده‌های آمریکا ملاقات می‌کند.

ربانی در ادامه این سفر و با آغاز اجلاس سالانه «سازمان ملل متحد» به «نیویورک» رفته و به هیئت پاکستانی که به سرپرستی «زرداری» در این اجلاس شرکت می‌کند، می‌پیوندد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول