اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

برای نخستین بار

عمل موفقیت‌آمیز پیوند رحم توسط پزشکان سوئدی

خبرگزاری فارس: پزشکان سوئدی عمل پیوند رحم را با موفقیت انجام دادند.

عمل موفقیت‌آمیز پیوند رحم توسط پزشکان سوئدی

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، پزشکان سوئدی گفتند که آنها عمل جراحی را برای اولین بار در زمینه پیوند رحم دو مادر در بدن دو فرزند آنها "بدون عوارض" انجام دادند.

متخصصان بیمارستان گوتنبرگ روز سه شنبه اعلام کردند: دو زن در جریان جراحی های انجام شده در روزهای پانزدهم و شانزدهم ماه جاری میلادی توانستند دو رحم را از مادران خود دریافت کنند.

بر پایه این گزارش، یکی از زنان دریافت کننده رحم، چند سال پیش به علت ابتلا به سرطان رحم مجبور شده بود که رحم خود را بردارد و دریافت کننده دوم نیز اساساً بدون رحم به دنیا آمده بود. هر دوی این دریافت کننندگان رحم در دهه 30 زندگی خود بودند.

مانس برانستورم رهبر تیم پزشکان گفت: هر دو زن در سلامت خوبی به سر می‌برند اما بعد از جراحی خسته هستند ولی ماران آنها به طور طبیعی راه می روند و در چند روز آینده بیمارستان را ترک خواهند کرد.

بر پایه این گزارش، پزشکان ترک سال گذشته اعلام کرده بودند که اولین عملیات پیوند رحم را با موفقیت انجام داده اند و آنها طی آن رحم یک زن فوت کرده را به یک دختر جوان پیوند زدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول