اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شبکه فعالان ازدواج استان یزد:

مصوبات کارگروه ازدواج در یزد اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شبکه فعالان ازدواج استان یزد از اجرای مصوبات کارگروه ازدواج یزد در هفته ازدواج خبر داد.

مصوبات کارگروه ازدواج در یزد اجرایی می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی پارسانیا در نشست هماهنگی اجرای مصوبات کارگروه ازدواج استان یزد اظهار داشت: برنامه‌های پیشنهادی کارگروه ازدواج استان قطعی شد و این مصوبات به زودی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: در سی و دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد مقرر شد، مصوبات این نشست پس از تایید و قطعیت توسط اعضای کارگروه، در نخستین فرصت یعنی در هفته ازدواج به مرحله اجرا درآید.

پارسانیا با اشاره به برنامه‌های ویژه هفته ازدواج که توسط ارگان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود، عنوان کرد: امر ازدواج و تلاش در راستای گسترش و فرهنگ‌سازی برای ازدواج‌های موفق، از مواردی است که نیاز به مشارکت و همکاری بسیاری از دستگاه‌ها دارد.

دبیر کارگروه ازدواج استان یزد نیز در این نشست با اشاره به محورهای مصوبات پیشنهادی، عنوان کرد: اطلاع رسانی و حساس سازی، آموزش‌های عمومی و تخصصی، مشاوره و راهنمایی، حمایت اقتصادی، هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی در راستای تسهیل ازدواج جوانان، فعال کردن ظرفیت‌های مردمی و معرفی الگوهای دینی از جمله این موارد است.

وی اظهار داشت: در مباحث مطرح شده در صورتی که طرحی هزینه‌بر باشد، امکان استفاده از ظرفیت‌های ستاد ساماندهی امور جوانان وجود دارد و می‌توان طرح‌های هزینه‌بر را به صورت پیشنهاد به ستاد ساماندهی امور جوانان ارائه کرد تا به صورت مصوبه این ستاد اجرایی شود.

در این نشست هر یک از دستگاه‌ها و نهادهای عضو کارگروه ازدواج استان یزد در مورد مباحث مطرح شده پیشنهادات و نظرات خود را ارائه کرده و هر کدام از پیشنهادات که قابلیت اجرایی توسط دستگاه مربوطه را داشت مصوب شد.

در این جلسه مباحثی از جمله برگزاری مسابقه کتابخوانی هر شش ماه یک‌بار از کتب منتخب در حوزه ازدواج و خانواده همراه با اعطای جایزه توسط نهاد کتابخانه‌ها، ساخت تئاتر با 30 اکران عمومی هر شش ماه یک‌بار با موضوع ازدواج و خانواده توسط اداره فرهنگ و ارشاد، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه جوانان در آستانه ازدواج بر اساس طرح و اعطای گواهینامه پایان دوره برای دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه و پیش دانشگاهی، دانشجویان، طلاب، سربازان مصوب شد.

برپایی نمایشگاه سیار آموزشی، فرهنگی، هنری ازدواج و خانواده در شهرستان‌ها توسط اداره ارشاد با همکاری شهرداری، برگزاری دوره ضمن خدمت مربیان تربیتی، مدرسین آموزش خانواده و مشاوران مدارس با موضوع ازدواج و خانواده با بهره‌مندی از اساتید مطرح کشوری توسط آموزش و پرورش،برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش مهارت‌های عملی مشاوره ویژه مشاوران، گسترش کانون‌های ازدواج آسان در سطح استان یزد، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، ساخت مجتمع‌های آپارتمانی ویژه زوج‌های جوان برای اسکان در دو سال اول زندگی مشترک و ... نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول