اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر و فیلمساز اصفهانی:

جشنواره‎های بین‌المللی حلقه اتصال تجربیات محسوب می‎شوند

خبرگزاری فارس: پژوهشگر و فیلم‌ساز اصفهانی گفت: نباید جشنواره‎های بین‌المللی به ویژه در حوزه دفاع مقدس را دست کم گرفت، جشنواره‎های بین‌المللی حلقه اتصال دانش و تجربیات هستند.

جشنواره‎های بین‌المللی حلقه اتصال تجربیات محسوب می‎شوند

مرجان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: نباید ساختار جشنواره‌های فیلم از جمله جشنواره‌های فیلم کودک و نوجوان و جشنواره‌هایی همچون جشنواره فیلم رشد از ساختار سینماها جدا شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره‎ها زمینه‎ای برای تعامل با بدنه اصلی سینمای کشور است و به این طریق باید بین سینما و جشنواره‎ها تعامل برقرار شود تا بهره فراوانی در این بین نصیب ساختار فرهنگی کشور شود.

پژوهشگر و فیلم‌ساز اصفهانی بیان کرد: اگر بین سینما و جشنواره‎ها تعامل برقرار شود، باید به مهم‌ترین بخش آن یعنی آموزش از طریق جشنواره‎ها و پس دادن امتحان در سینما توجه داشت.

وی گفت: جشنواره‎ها باید با استفاده از تولیدکنندگان حرفه‎ای، تأثیر و کیفیت محصولات تصویری مورد نیاز خود را به میزان قابل ملاحظه‎ای بالا ببرند.

حسینی با اشاره به اینکه باید یک کانون حرفه‎ای فیلم‌سازی به وجود آورد، گفت: کانون‎های حرفه‎ای فیلم‌سازی اشتغال خانواده سینما را بهبود می‎بخشند و تعامل رضایت‌بخشی را به وجود می‌آورند و بهره زیادی شامل حال بدنه سینما می‎شود.

وی با اشاره به اینکه پرفروش‎ترین فیلم‎ها در سراسر تاریخ سینمای ایران حداکثر موفق به جذب بیش از 2 میلیون بیننده در سراسر کشور می‎شوند، بیان کرد: اگر برنامه‌ریزی مدون و اصولی از طرف آموزش و پرورش صورت گیرد به راحتی می‎توان از طریق هدایت مخاطبان دانش آموز به سینماها هم آنها را با سینما آشنا کرد و هم وضعیت فروش فیلم‎ها را سامان داد.

این پژوهشگر و فیلم‌ساز با بیان اینکه باید کانون دانش آموزان فیلم‌ساز نیز ایجاد شود، گفت: هدایت دانش آموزان به سمت سینماها تضمین‌کننده بازار فیلم سینمای بلند است.

وی ادامه داد: به وجود آوردن یک بازار فیلم در حاشیه جشنواره‎ها و استفاده از تجارب تهیه‌کنندگان در امر صادرات و فروش محصولات سینمایی دور از انتظار نیست.

حسینی اضافه کرد: با توجه به نزدیک‌شدن به هفته دفاع مقدس، جشنواره فیلم مقاومت بهترین موقعیت برای دیده‌شدن فیلم‌های حوزه دفاع مقدس است زیرا با برگزاری این جشنواره، رفت و آمدهای بین‌المللی با سایر فیلم‌سازان بین‌المللی صورت می‌گیرد و انتقال تجربیات در این زمینه موثر است.

وی تصریح کرد: بسیاری از همین مناسبات فرهنگی در جشنوار‌ه‌های بین‌المللی رخ می‎دهد و هنرمندان، فیلم‌سازان و سینماگران کشورهای دیگر با فرهنگ و هنر ما آشنا می‎شوند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول