مرجان حسینی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: نباید ساختار جشنوارههای فیلم از جمله جشنوارههای فیلم کودک و نوجوان و جشنوارههایی همچون جشنواره فیلم رشد از ساختار سینماها جدا شود.
وی افزود: برگزاری جشنوارهها زمینهای برای تعامل با بدنه اصلی سینمای کشور است و به این طریق باید بین سینما و جشنوارهها تعامل برقرار شود تا بهره فراوانی در این بین نصیب ساختار فرهنگی کشور شود.
پژوهشگر و فیلمساز اصفهانی بیان کرد: اگر بین سینما و جشنوارهها تعامل برقرار شود، باید به مهمترین بخش آن یعنی آموزش از طریق جشنوارهها و پس دادن امتحان در سینما توجه داشت.
وی گفت: جشنوارهها باید با استفاده از تولیدکنندگان حرفهای، تأثیر و کیفیت محصولات تصویری مورد نیاز خود را به میزان قابل ملاحظهای بالا ببرند.
حسینی با اشاره به اینکه باید یک کانون حرفهای فیلمسازی به وجود آورد، گفت: کانونهای حرفهای فیلمسازی اشتغال خانواده سینما را بهبود میبخشند و تعامل رضایتبخشی را به وجود میآورند و بهره زیادی شامل حال بدنه سینما میشود.
وی با اشاره به اینکه پرفروشترین فیلمها در سراسر تاریخ سینمای ایران حداکثر موفق به جذب بیش از 2 میلیون بیننده در سراسر کشور میشوند، بیان کرد: اگر برنامهریزی مدون و اصولی از طرف آموزش و پرورش صورت گیرد به راحتی میتوان از طریق هدایت مخاطبان دانش آموز به سینماها هم آنها را با سینما آشنا کرد و هم وضعیت فروش فیلمها را سامان داد.
این پژوهشگر و فیلمساز با بیان اینکه باید کانون دانش آموزان فیلمساز نیز ایجاد شود، گفت: هدایت دانش آموزان به سمت سینماها تضمینکننده بازار فیلم سینمای بلند است.
وی ادامه داد: به وجود آوردن یک بازار فیلم در حاشیه جشنوارهها و استفاده از تجارب تهیهکنندگان در امر صادرات و فروش محصولات سینمایی دور از انتظار نیست.
حسینی اضافه کرد: با توجه به نزدیکشدن به هفته دفاع مقدس، جشنواره فیلم مقاومت بهترین موقعیت برای دیدهشدن فیلمهای حوزه دفاع مقدس است زیرا با برگزاری این جشنواره، رفت و آمدهای بینالمللی با سایر فیلمسازان بینالمللی صورت میگیرد و انتقال تجربیات در این زمینه موثر است.
وی تصریح کرد: بسیاری از همین مناسبات فرهنگی در جشنوارههای بینالمللی رخ میدهد و هنرمندان، فیلمسازان و سینماگران کشورهای دیگر با فرهنگ و هنر ما آشنا میشوند.
انتهای پیام/ح20/ض1002