اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

آماده انجام فعالیت‌های اقتصادی در عراق هستیم

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از تعریف طرح جامع اقتصادی برای گسترش روابط اقتصادی این استان و بابل خبر داد و گفت: همه واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی آمادگی دارند مشابه فعالیت‌های خود را در عراق و استان بابل نیز انجام دهند.

آماده انجام فعالیت‌های اقتصادی در عراق هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در دیدار با استاندار بابل عراق، با بیان اینکه محبت و صمیمت بین مسلمانان و شیعیان سرمایه‌ای است که از رسول خدا به یادگار مانده است، اظهار داشت: همین محبت و صمیمیت است که ملت‌های مسلمان را به هم پیوند می‌زند و به همین خاطر است که پیامبر ما مورد غضب دشمنان قرار گرفته؛ اما دست قدرت خداوند آنها را رسوا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان باید قدر پیوندها و ارتباطات خود را بدانند، خاطرنشان کرد: دشمنان با توهین به رسول خدا(ص) خواستند لطمه‌ای به اتحاد مسلمانان وارد کنند اما این اتفاق موجب وحدت و همگرایی در جهان اسلام شد و امروز ملت‌های مسلمان علیه ظلم و ستم ید واحده شده‌اند.

ایران پیشرفت‌های علمی را برای همه مسلمانان می‌خواهد

علیرضابیگی برگزاری اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد در تهران را نشانه پیشتاز بودن جمهوری اسلامی در عرصه روابط بین‌الملل دانست و افزود: جمهوری اسلامی همه قابلیت‌های خود را برای تعالی ملت‌های مسلمان به اشتراک می‌گذارد و بغض و کینه دشمنان نسبت به جمهوری اسلامی هم به این خاطر است که ما پیشرفت‌های علمی از جمله انرژی هسته‌ای را برای همه جهان اسلامی می‌خواهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به پیوندهای عمیق دینی و فرهنگی بین دو ملت ایران و عراق اظهار کرد: عمق استراتژیک مردم شیعه ایران در نجف و کربلاست و انقلاب ما هم ریشه در عاشورا و کربلا دارد.

وی با ابراز خرسندی از سفر هیئت عراقی به تبریز ابراز امیدواری کرد که این سفر شروع باارزشی برای روابط دو استان باشد.

بیگی در ادامه با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای دارد، افزود: تبریز از گذشته به عنوان مرکزیت شمال‌غرب ایران در ابعاد مختلف به شمار می‌رود و به لحاظ توانمندی‌های بالا و ظرفیت برقراری روابط اقتصادی و فرهنگی با کشورهای مختلف جهان، مرزهای این استان محدود به مرزهای جغرافیایی نیست.

وی خاطرنشان کرد: وجود پنج دانشگاه بزرگ و معتبر علاوه بر دانشگاه‌های متعدد با بیش از 200 هزار دانشجو و در عین حال قریب به هشت هزار و 500 واحد صنعتی بزرگ و کوچک در آذربایجان‌شرقی، این استان را به قطب علمی و صنعتی کشور تبدیل کرده است.

بیگی با بیان اینکه مردم آذربایجان توانایی بالایی در عرصه اقتصاد دارند، گفت: 10 درصد صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران متعلق به آذربایجان‌شرقی است و رئیس جمهور هم اعلام کرده است که این استان به تنهایی قادر به جوابگویی به تحریم‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی است.

تعریف طرح جامع اقتصادی برای گسترش روابط اقتصادی آذربایجان‌شرقی و بابل

وی با بیان اینکه علاقه و محبت ما نسبت به مسلمانان و شیعیان، محبت قلبی و فارغ از سود و منفعت است، تصریح کرد: همه واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی آمادگی دارند مشابه فعالیت‌های خود را در عراق و استان بابل نیز انجام دهند.

علیرضابیگی با دعوت از بخش خصوصی استان بابل برای بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان گفت: امیدواریم با تعریف یک طرح اقتصادی بتوانیم هم نیازمندهای عراق را تامین کنیم و هم از قابلیت‌های یکدیگر استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به حادثه زلزله اخیر در بخش‌هایی از استان نیز گفت: 10 درصد از استان ما امروز متاثر از زلزله است و خسارت قابل توجهی به مناطق زلزله‌زده وارد شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به سرعت و با تمام قابلیت‌ها مشغول ساختن این مناطق هستیم و همان طور که برای نجات آسیب‌دیدگان توانستیم رکورد بزنیم ان‌شاءالله در بازسازی هم این کار را انجام خواهیم داد. 

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول