اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با واگذاری 4.2 میلیون واحد

متقاضیان مسکن مهر تا پایان دولت دهم صاحب مسکن می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت مصمم است همه ثبت‌نام‌شدگان مسکن مهر را تا پایان دولت دهم صاحب خانه کند و در این راستا بیش از چهار میلیون و 200 هزار واحد مسکونی تحویل خواهد داد.

متقاضیان مسکن مهر تا پایان دولت دهم صاحب مسکن می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا رحیمی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران تبریز اظهار کرد: باید به نام آذربایجان و تاریخ این خطه افتخار کرد که در تمام عرصه‌ها پیشگام و پیشتاز است و این خطه در تمام اعصار توانسته پرچم‌دار ایران اسلامی باشد.

وی در عین حال ویژگی و شاخصه دیگر مدیریت شهری تبریز طی این سال‌ها را پیشتازی آن در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: مدیریت شهری تبریز در اجرای دقیق و اصولی سیاست‌های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری، عنوان شهر برتر و پیشتاز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به نام خود ثبت کرده که این جایگاه نیز امتیازی برای تبریز نسبت به دیگر شهرها به شمار می‌رود.

نیکزاد قهرمان نهضت مسکن است

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود نیکزاد را قهرمان نهضت مسکن پس از احمدی‌نژاد خواند و افزود: رکوردی که ایشان از خود بر جای گذاشته تاکنون نظیر نداشته است.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت مصمم است همه ثبت‌نام‌شدگان مسکن مهر را تا پایان دولت دهم صاحب خانه کند و در این راستا بیش از چهار میلیون و 200 هزار واحد مسکونی تحویل خواهد داد.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای اجرای طرح مهر ماندگار گفت: اجرای این طرح‌ها بیش از 150 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قرار شده است کمبود آن را از طریق فروش اوراق مشارکت و فروش اموال دولت تأمین کنیم که البته این شیوه در کمتر کشوری رایج است زیرا اصولاً دولت‌ها تلاش می‌کنند دارایی‌های خود را افزایش دهند اما احمدی‌نژاد اموال مازاد دولت را در جهت عمران کشور هزینه می‌کند.

براساس این گزارش، طرح تبادل امام علی(ع) به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شمال‌غرب کشور و صرف 500 میلیارد ریال اعتبار، نقش اساسی در تبادل بار ترافیکی میان اتوبان‌های شمالی و جنوبی و نیز مرکز شهر و شهرهای اطراف تبریز به ویژه خاوران و باسمنج ایفا خواهد کرد.

اجرای این پروژه که از سال 86 آغاز شده در مجموع 500 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

این پروژه دسترسی اتوبان کسایی به پاسداران و برعکس، همچنین مسیر تبریز به تهران و بالعکس را روان‌تر می‌کند.

پروژه تقاطع غیرهمسطح امام علی(ع) تبریز شامل هشت دستگاه پل، 12 کیلومتر مسیر تردد بوده و برای اجرای آن 250 هزار متر مربع عملیات آسفالت‌ریزی، یک میلیون و 440 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و 41 هزار متر مکعب بتن‌ریزی انجام شده است.

هدف از اجرای این پروژه که توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه و در وسعت 40 هکتار اجرا شده، ایجاد شاهرگ اصلی تقسیم ترافیک در محدوده تبریز، تبادل ترافیک بین دو بزرگراه پاسداران و شهید کسایی و کاهش بار ترافیکی ورودی این شهر است.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول