اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

پس از سخنان اخیر نتانیاهو

خبرگزاری فرانسه: شکاف بین آمریکا و اسرائیل بر سر ایران تشدید شد

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که با جدی‌تر شدن بحث تعیین خط قرمز برای ایران، اختلافات بین واشنگتن و تل‌آویو تشدید شده است.

خبرگزاری فرانسه: شکاف بین آمریکا و اسرائیل بر سر ایران تشدید شد

به گزارش فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی «داون» به نقل از «خبرگزاری فرانسه» نوشت: شکاف بین اسرائیل و ایالات متحده در خصوص ایران پس از سخنان روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو که هشدار می‌داد ایران 90 درصد مسیر تولید بمب اتمی را طی کرده و بر تعیین خط قرمز از سوی واشنگتن در خصوص ایران اصرار داشت، بیشتر شده است.

بنابراین گزارش، ایالات متحده می‌گوید که همه گزینه‌ها علیه ایران بر روی میز است اما مقامات این کشور تعیین خط قرمز علیه ایران را رد کرده‌اند.

نتانیاهو در سخنان روز یکشنبه خود مدعی شد که باید نقطه‌ای ترسیم شود که ایران بداند نباید بیشتر از آن پیش برود، وگرنه با اقدامات بازدارنده مواجه خواهد شد. وی اضافه کرد که :«مهم است که خط قرمزی پیش پای آنها [ایرانیان] گذاشته شود و این مساله‌ای است که ما باید با ایالات متحده به بحث در خصوص آن بپردازیم.»

در همین شرایط، سوزان رایس، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در عین اینکه گفته است تفاوتی جدی بین سیاست اسرائیل و آمریکا در خصوص ایران وجود ندارد، به نوعی دیگر بر اختلافات دو طرف تاکید کرده و گفته است که فرصت برای فشار آوردن بر ایران همچنان باقی است.

سوزان رایس مدعی شده که اقتصاد ایران شروع به مواجه شدن با مشکل کرده است و تولید نفت و ارزش پول ایران، 40 درصد کاهش را نشان می‌دهند.

وی افزود: «فرصت برای ایران بی‌پایان نیست و ما روشن کرده‌ایم که کف خواسته‌های رئیس‌جمهور آمریکا این است که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند.»

ایالات متحده همچنان بر این موضع است که به ایران اجازه نخواهد داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند اما ترجیح می‌دهد که با سیاست تحریم‌های سنگین و فشار دیپلماتیک به این هدف دست یابد و سایر اقدامات را رد کرده است.

لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا هم در مصاحبه با فارین پالیسی گفته است که بحث از خط قرمز، یک بحث سیاسی است که از آنها برای مجبور کردن افراد استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول