اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اول مهرماه اجرا می‌شود

توقف فعالیت مهدهای کودک غیراستاندارد در خوزستان

خبرگزاری فارس: مسئول استاندارد سازی مراکز تفریحی خوزستان گفت: از ابتدای سال تحصیلی 91-92، اجازه فعالیت به وسایل غیر استاندارد در زمین‏های بازی مهدهای کودک داده نمی‌شود.

توقف فعالیت مهدهای کودک غیراستاندارد در خوزستان

امید بن‌عباس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به اینکه این موضوع به صورت کتبی به مهدهای کودک اعلام شده، اظهار داشت: از اول مهرماه در صورت استفاده مهدهای کودک از وسایل بازی غیر استاندارد به طور جدی با مدیران آن در سرتاسر استان برخورد می‌شود.

به گفته وی، از ابتدای سال 1391 تا کنون زمین‏های بازی همه مهدهای کودک کلانشهر اهواز مورد بازرسی و آزمون قرار گرفته‌اند.

بن‏عباس گفت: در بیش از 170 مورد بازرسی صورت گرفته بالغ بر 700 مورد نقص مشاهده شد که نتایج این بازرسی‏ها در اختیار مدیران مهدهای کودک و اداره کل بهزیستی استان خوزستان به منظور رفع نواقص قرار داده شده است.

وی با اشاره به قانون استاندارد وسایل بازی گفت: از آنجا که در استاندارد ملی 8905 هدف آموزش و پرورش بر نگهداری کودکان در مهدهای کودک ارجحیت داده شده است، اهمیت اجرای این استاندارد در مراکز ارائه دهنده خدمات به کودکان نمایان می‌‏گردد.

این مقام مسئول در اداره کل استاندارد خوزستان از ادامه روند نظارت‌ بر مهدهای کودک همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: قطعاً والدین کودکان حاضر نیستند که کودکانشان از وسیله‌ای که حتی 10 درصد احتمال بروز خطر دارد استفاده کنند.

وی به والدین توصیه کرد: به منظور افزایش امنیت و ایمنی و سلامت فرزندان دلبند خود از مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی استاندارد شده استفاده کنند.

بن‌عباس از شهروندان خواست نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را در این خصوص از طریق تلفن 1517 به صورت شبانه روزی به این اداره ‏کل اعلام کنند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول