اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر مسکن و شهرسازی خواستار شد

چاره‌اندیشی دولت و مجلس برای مشکل واحدهای مسکونی خالی

خبرگزاری فارس:‌ وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به وجود یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی در کشور تاکید کرد: باید برای واحدهای خالی در کشور از طریق مجلس و دولت فکری شود.

چاره‌اندیشی دولت و مجلس برای مشکل واحدهای مسکونی خالی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی نیکزاد در مراسم افتتاح 5 هزار و 39 واحد مسکن مهر در استان قم طی سخنانی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران به برکت مجاهدت‌های بسیاری به سرانجام رسیده است اظهار کرد: پیشرفت‌های امروز کشور ثمره خون شهدا است.

وی با اشاره به اینکه در دنیای کنونی باید کارآمدی نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشیم گفت: دنیا امروز به دنبال این است که بگوید نظام دینی کارآمدی لازم را ندارد و در پاسخ به این توطئه باید شرایط زندگی را برای مردم ایران اسلامی تسهیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر مردم در ایران اسلامی در کمال آرامش و امنیت زندگی کنند، کارآمدی نظام اسلامی را نشان داده و کار بی‌بدیل امام در به ثمر رساندن انقلاب را حفظ کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: دشمنان امروز با اقدامات ناجوانمردانه علیه ایران اسلامی می‌خواهند نظام اسلامی را ریشه‌کن کنند ولی آنها هیچ گاه به این هدف شوم دست نخواهند یافت.

نیکزاد جهاد در راه خدا، پیروی از ولایت و دفاع از نظام را نکات مهم برای نشان دادن کارآمدی نظام عنوان کرد و افزود: در سرشماری سال 85 در کشور 17.5 میلیون خانواده زندگی می‌کردند و 16.5 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود داشت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در زمینه احداث مسکن خاطر نشان کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90 در کشور 21.2 میلیون خانوار زندگی می‌کنند که بر اساس آمار موجود 21.6 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در تاریخ تعداد واحد مسکونی بیشتر از تعداد خانواده‌ها بوده است اضافه کرد: از سال 75 تا سال 85 هر سال 520 هزار خانه در کشور ساخته شد ولی از سال 85 تا 90 هر سال 820 هزار خانه در کشور احداث شده و در اختیار مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی در کشور تاکید کرد: باید برای واحدهای خالی در کشور از طریق مجلس و دولت فکری شود.

نیکزاد با اشاره به وضعیت مسکن در استان قم تاکید کرد: در سال 85 تعداد واحدهای مسکونی استان قم 253 هزار واحد بود ولی در طول پنج سال گذشته 65 هزار واحد مسکن در استان قم ساخته شده است و این میزان مسکن احداث شده برابر 25 درصد واحدهای مسکونی ساخته شده در طول تاریخ شهر قم است.

وی با اشاره به تلاش گسترده دولت برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر تاکید کرد: بنا داریم که پروژه‌های مسکن را به اتمام رسانده و باری بر دوش دولت یازدهم نگذاریم.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول