اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ضمن تهدید به قطع کمک مالی به مصر

رامنی: مصر باید به صلح با اسرائیل پایبند باشد

خبرگزاری فارس: نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا ضمن تهدید مصر به قطع کمک‌های مالی واشنگتن، از تظاهرات مسلمانان در واکنش به فیلم موهن به پیامبر به نفع تاکید بر ضرورت پایبندی مصر به پیمان صلح با اسرائیل بهره گرفت.

رامنی: مصر باید به صلح با اسرائیل پایبند باشد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، «میت رامنی» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن اشاره به اینکه دولت واشنگتن باید موضع سختگیرانه تری در قبال مصر بگیرد،‌ اعلام کرد که مصر یا باید امنیت دیپلمات های خارجی در این کشور را تضمین کند و یا اینکه 1.3 میلیارد دلار کمکی را که هر ساله از آمریکا دریافت می کند را از دست خواهد داد.

بر اساس این گزارش، درحالیکه تظاهرات مردم مصر در اعتراض به فیلم موهن به پیامبر به حمله به سفارت آمریکا در قاهره منجر شد و به پاره کردن پرچم آمریکا کشید، رامنی که در مراسم جمع آوری پول در نیویورک به سر می برد، اعلام کرد که آمریکا باید موضع سختگیرانه تری در برابر مصر اتخاذ کند.

رامنی گفت: من فکر می کنم که برای مثال در مصر، ما باید صراحتا اعلام کنیم که این کشور باید به منظور حفظ رابطه و دوستی و اتحاد با آمریکا و استفاده از حمایت مالی ما باید درک کند که باید به پیمان صلح خود با اسرائیل احترام بگذارد.

رقیب جمهوریخواه اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: مصر باید از حقوق اقلیت در کشورشان حمایت کند و نهایتا اینکه باید از سفارتخانه های کشور ما و سایر کشورها حفاظت کند.

رامنی در شرایطی از تظاهرات مسلمانان در واکنش به فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام برای تهدید قطع کمک مالی به مصر و تاکید بر ضرورت پایبندی مصر به پیمان کمپ دیوید با اسرائیل استفاده کرده است که انتشار این فیلم منجر به ایجاد موجی از تظاهرات ضد آمریکایی مسلمانان در کشورهای مختلف و همچنین صدور بیانیه های هشدارآمیز سفارتخانه های آمریکا به اتباع آمریکایی و بعضا تعطیلی،‌ تعلیق فعالیت و یا تخلیه کارکنان سفارت ها و کنسولگری های آمریکا شده است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول