اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه اروپا در حمایت از دیپلمات‌های آمریکایی با شورای امنیت همصدا شد

خبرگزاری فارس: در پی انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر و حمله مسلمانان خشمگین به سفارتخانه‌های آمریکا در برخی از این کشورها، اتحادیه اروپا نیز همچون شورای امنیت در حمایت از دیپلمات‌های آمریکایی خواستار تأمین امنیت آنها شد.

اتحادیه اروپا در حمایت از دیپلمات‌های آمریکایی با شورای امنیت همصدا شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر و به دنبال آن حمله مردم خشمگین کشورهای مختلف جهان اسلام به سفارتخانه‌های آمریکا در برخی از این کشورها، اتحادیه اروپا شب گذشته از مقامات این کشورها خواست امنیت دیپلمات‌ها را تأمین کرده و خواستار برقراری سریع صلح وحفظ خویشتنداری شد.

«کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای در همین باره اعلام کرد: «من حملات علیه هیئت‌های دیپلماتیک در بسیاری از کشورها را به شدت محکوم می‌کنم و از مقامات این کشورها می‌خواهم که سریعا امنیت هیئت‌های دیپلماتیک را تأمین کنند.»

واکنش اتحادیه اروپا به اقدام اعتراضی مسلمانان خشمگین علیه سفارتخانه‌های آمریکا در برخی کشورهای جهان اسلام در حالی صورت می‌گیرد که این اتحادیه هیچ واکنش اعتراضی نسبت به انتشار این فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم و مقدسات اسلام نشان نداده است.

مردم مسلمان کشورهای مختلف جهان اسلام در اعتراض به ساخت و انتشار فیلم موهن آمریکایی-اسرائیلی علیه پیامبر اسلام (ص) دست به تظاهراتی گسترده زده و اقدام به تسخیر سفارت آمریکا در برخی از این کشورها کردند.

انتشار این فیلم خشم مسلمانان جهان را برانگیخت به‌ طوری که در حمله معترضان لیبیایی به سفارت آمریکا، سفیر این کشور به همراه سه دیپلمات دیگر در بنغازی کشته شدند.

انتهای پیام/ر.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول