اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

سفیر ایران در سازمان ملل خواستار شد

ضرورت برخورد جدی آمریکا با عوامل انتشار فیلم توهین‌آمیز به پیامبر

خبرگزاری فارس: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل خواستار برخورد جدی آمریکا با عوامل اصلی انتشار فیلم توهین‌آمیز به پیامبر اسلام شد و تصریح کرد: آنها نمی‌توانند به نام آزادی بیان به سادگی از کنار این قضیه بگذرند.

ضرورت برخورد جدی آمریکا با عوامل انتشار فیلم توهین‌آمیز به پیامبر

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در گفت‌وگو با خبرنگاران، انتشار فیلم توهین‌آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) را در چارچوب پروژه اسلام هراسی دانست و تصریح کرد: اگر کشورهای غربی و آمریکا با موارد قبلی توهین به مقدسات به طور جدی برخورد کرده بودند، شاهد اهانت اخیر نبودیم.

سفیر و نماینده دائم کشورمان اظهار داشت: اقدام اخیر از دو منظر قابل بررسی است. اول اینکه این امر در واقع همان پروژه اسلام هراسی است که برای بهره‌برداری‌های سیاسی تکرار می‌شود. این امر دارای سابقه است و از زمان سلمان رشدی شروع شده و پس از آن نیز این امر به طور مکرر در مورد قرآن کریم، شئونات اسلامی و در مورد اخیر پیامبر اکرم (ص) انجام شده است. دوم اینکه از نظر کنوانسیون‌های بین‌المللی، مقررات بین‌المللی و همینطور منشور ملل متحد هرگونه اهانت به ادیان ابراهیمی، پیامبران و شخصیت‌های مقدس ادیان و به ویژه کتاب‌های مقدس ادیان آسمانی محکوم شده و این موضوع را شما به صراحت می‌توانید در کلیه این مباحث مشاهده کنید.

خزاعی اضافه کرد: اینگونه اقدامات نهایتا باعث خواهد شد که منازعات بین ادیان، ملت‌ها و فرهنگ‌ها بالا بگیرد و این امر به نفع بشریت نخواهد بود. لذا ما از دولت امریکا انتظار جدی داریم که اگر چه در گذشته نسبت به آن کشیش آمریکایی که اقدام به قرآن سوزی کرد کوتاهی غیر قا‌بل قبولی شد، شدیداً با عوامل اقدام ضد انسانی، ضد بشری و ضد عقلانی اخیر برخورد جدی کند و آنها نمی‌توانند به نام آزادی بیان از کنار این قضیه به سادگی بگذرند و به محکوم کردن حادثه اکتفاء کنند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان تأکید کرد: هم مبانی حقوقی و هم منشور سازمان ملل متحد راه را برای برخورد با اینگونه اقدامات باز کرده و نه فقط مسلمانان بلکه جامعه بشری و همه ادیان الهی انتظار دارند که با عوامل این توهین به شدت برخورد شود. البته در طول تاریخ نیز از این نوع تلاش‌های مذبوحانه وجود داشته، ولی به تعبیر قرآن کریم هیچکس نتوانسته نور خدا را با این شیوه‌ها خاموش کند و روشنایی و عظمت اسلام روز به روز انشاءالله بیشتر خواهد شد.

خزاعی در پاسخ به سؤالی در خصوص رویکرد گروه غیرمتعهدها نسبت به چنین موضوعاتی با توجه به ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد تصریح کرد: گروه غیرمتعهدها به طور مکرر در جلسات خود هرگونه اهانت به ادیان و کتب مقدس الهی را محکوم و شدیداً با آن برخورد کرده و در آخرین سندی هم که گروه غیرمتعهدها منتشر کرده در چند جا با این مسئله برخورد جدی داشته است، بالاخص گروه غیرمتعهدها تأکید کرده که نمی‌توان به بهانه آزادی بیان اجازه داد که به کتب و پیامبران عظیم الشان الهی توهینی صورت بگیرد و مذاهب مورد اهانت واقع شوند.

وی افزود: لذا از نظر گروه غیرمتعهدها اهانت اخیر به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) امری بسیار ناپسند، ممنوع و از نظر حقوقی قابل پیگیری و پیگرد است. این نظری است که گروه غیرمتعهدها دارد که دو سوم جمعیت سازمان ملل و دو سوم کشورهای دنیا را تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه همانطور که بیان شد خود منشور سازمان ملل متحد که همه کشورها به آن متعهد هستند این مسئله را تأیید می‌کند.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول