اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

انتشار فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) فریب افکار عمومی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: ‌انتشار فیلم توهین‌آمیز و موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در سالگرد واقعه ۱۱ سپتامبر نوعی فریب اذهان و افکار عمومی جهان است.

انتشار فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) فریب افکار عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به انتشار فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر مشرف (ص) افزود: در پشت پرده این فیلم ضد ارزشی رژیم صهیونیستی و آمریکا وجود دارند و انتشار آن به نوعی سرپوش گذاشتن بر شکست‌های پی‌درپی‌ آنها در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی است.  

وی ادامه داد: آمریکا و دول غربی و حتی رژیم صهیونیستی امروز گرفتار بحران‌های اقتصادی و سیاسی فلج‌کننده‌ای هستند، گسترش اسلام و بیداری اسلامی در این راستا دلیل مدعای شکست طرح انزوای ایران اسلامی است.

امام جمعه شهرستان چناران خاطرنشان کرد:‌ شکست سیاست‌های استکبار در خاورمیانه پیروزی ایران در همه عرصه‌ها با وجود تحریم، دو دلیل دیگر پشت پرده این فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) ‌است و این یک سناریوی خطرناک برای غرب محسوب می‌شود.

وی در ادامه خواستار وحدت مسلمانان در برابر این اقدام سخیف و زشت شد و تصریح کرد: مسلمانان باید با اقدام و واکنش جدی علیه این فیلم نگذارند دشمن به اهداف خود برسد.

تاجیک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت معصومه در روز دختر گفت:‌ دختر در بینش قرآنی جایگاه والایی دارد تا جایی که پیامبر (ص) دختران را با برکت‌ترین فرزندان دانست و در مهمترین مسائل اجتماعی و سیاسی آنان را وارد می‌کردند.

وی با اشاره به تاریخ پیش از اسلام که دختر هیچ  جایگاهی در خانواده نداشت اظهار کرد: اسلام برای دختران حق حیات قائل شد و آنها را در تصمیم‌گیری خانواده و اجتماع دخالت داد.

خطیب جمعه شهرستان چناران با اشاره به آیات قرآن کریم دختر را هدیه خداوند به انسان‌ها دانست و گفت از منظر قرآن هیچ تفاوتی بین دختر و پسر نیست و در این آموزه دختران به طور ذاتی دارای حیا و عفت هستند.

وی روال بی‌عفتی و بی‌حیایی را ناشی از افرادی دانست که از حقیقت و فطرت سالم خدادادی خویش دور شده‌اند و عنوان کرد دشمنان تلاش دارند برای افزایش فساد، دختران را از فطرت سالم دور ساخته و آنها را به ورطه بی‌حیایی بکشانند.

تاجی حجاب برای دختران را حفظ ارزش انسانی دانست و خاطرنشان کرد:‌ حجاب برای دختران درامان نگه داشتن از هرگونه تعرض و آسیب است.

امام جمعه چناران در خاتمه تربیت ناصحیح را یکی از دلایل وجود اصراف و تجمل‌گرایی در جامعه دانست و اظهار کرد: بسیاری از مشکلات و نابهنجاری‌های اجتماعی ریشه در تربیت ناصحیح دارند. خانواده، مدرسه و رسانه‌ از کانونهای تربیت صحیح هستند بنابراین صدا و سیما به عنوان رسانه‌ای فراگیر نقش بزرگی و تعیین کننده‌ای در تربیت سالم دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول