اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در اعتراض به فیلم موهن برگزار می‌شود

تظاهرات گسترده ضد آمریکایی در کشورهای اسلامی؛ امروز بعد از نماز جمعه

خبرگزاری فارس: امت اسلامی امروز نیز مانند روزهای قبل در اعتراص به ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام در کشورهای مختلف بعد از نماز جمعه تظاهرات گسترده ضد آمریکایی برگزار می‌کنند.

تظاهرات گسترده ضد آمریکایی در کشورهای اسلامی؛ امروز بعد از نماز جمعه

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری الجزیره، احزاب و گروه‌های اسلامی در سراسر نقاط جهان امروز نیز در اعتراض به ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام مردم را به تظاهرات در کشورهای اسلامی و عربی دعوت کرده اند، امروز شهرهای مختلف مـصر در پاسخ به دعوت اخوان‌المسلمین و جماعت اسلامی مصر بعد از نماز جمعه شاهد راهپیمایی های گسترده مردمی خواهد بود. این گروه‌ها البته تاکید کرده‌اند که اعتراضات آنها بر خلاف تحصنی که در اطراف سفارت آمریکا در قاهره برگزار شده است، مسالمت آمیز خواهد بود.

از سوی دیگر وزارت بهداشت مصر نیز اعلام  کرد که دهها خودروی آمبولانس را برای امداد رسانی به مجروحان به میدان التحریر و میدان عبدالمنعم ریاض و همچنین اطراف سفارت آمریکا در قاهره اعزام می کند.

در ســودان نیز مجلس الدعوه که ارگان رسمی علمای دینی مسلمان است، مردم را به تظاهرات مسالمت آمیز بعد از نماز جمعه دعوت کرد، برخی از رهبران این مجلس اعلام کردند که مردم راهپیمایی را به سوی سفارتخانه های آلمان و آمریکا انجام خواهند داد و خواستار اخراج سفرای این کشورها از سودان خواهند شد.

در اردن نیز ابو محمد الطحاوی یکی از رهبران سلفی این کشور اعلام کرد که هواداران این جریان امروز در فاصله نیم مایلی سفارت آمریکا تجمع خواهند کرد. یک منبع امنیتی اردن دیروز اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی این کشور منطقه اطراف سفارت آمریکا را خواهند بست.

در مـغــرب نیز هیئت مسایل امت وابسته به جماعت "عدل و احسان" که از گروه های ممنوع از فعالیت این کشور است، خواستار برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز مردمی شد.

در قـدس اشــغالی نیز پلیس رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی رادر شهر قدیم قدس به مناسبت برگزاری نماز جمعه برای مقابله با هر تجمع احتمالی در نظر گرفته است.

در دیگر کشورهای اسلامی مانند پاکــسـتان نیز احتمالا بعد از نماز جمعه تظاهرات گسترده ضد آمریکایی برگزار خواهد شد.

این در حالی است که در سه روز گذشته درگیری‌ها و تظاهرات مردمی در بسیاری از کشورهای جهان ادامه داشته است، تظاهرات مردم لیبی و حمله آنها به کنسولگری بنغازی به مرگ سفیر آمریکا در این کشور و سه نفر دیگر که گفته می شود دو نفر از آنها از نیروهای امنیتی بوده اند، منجر شده است.

در  یمن نیز مردم در مقابل سفارت آمریکا در صنعا تظاهرات گسترده ای انجام دادند و به محل سفارت حمله کردند، در درگیری مردم خشمگین یمن با نیروهای امنیتی 4 نفر از شهروندان مسلمان یمنی کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

در مصر نیز تظاهرات مردم خشمگین همچنان ادامه داد و تعداد زخمی‌های اطراف سفارت آمریکا و میدان التحریر و یک مسجد به بیش از 224 نفر رسیده است.

در شهر صــیــدا در جنوب لبنان نیز دیروز تظاهرات گسترده ‌ای از سوی مردم این شهر انجام شد، شرکت کنندگان در این تظاهرات تمام کسانی که در این فیلم دست داشته اند را محکوم و تاکید کردند که آزادی بیان به معنی تجاوز به احساسات دینی یک گروه از سوی پیروان سایر ادیان نیست.

تظاهرات در روزهای قبل در مغرب، سودان و تونس نیز ادامه داشت که با حمله نیروهای پلیس و سرکوب تظاهرات همراه بوده است، در غزه نیز صدها نفر از فلسطینی ها در مقابل ساختمان مجلس قانونگذاری در این شهر تظاهرات کرده و ساخت این فیلم موهن را محکوم کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول