اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 500 محقق داخلی و خارجی و وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات

نهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران در تبریز آغاز شد

خبرگزاری فارس: نهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران با حضور تقی­‌پور، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، دکتر عارف، رییس انجمن رمز ایران و بیش از 500 محقق داخلی و خارجی در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

نهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران در تبریز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رئیس دانشگاه تبریز ظهر امروز در مراسم آغاز به کار این کنفرانس از شهر تبریز به عنوان شهر علم و دانش یاد کرد و گفت: 750 سال پیش دانشگاه ربع رشیدی در این شهر دایر بود که در آن علوم به چندین زبان ارایه می­‌شد و این دانشگاه به خوبی علم را با جامعه پیوند داده و محصولات فکری خود را به محصولات فیزیکی تبدیل می‌کرد.

سیدمحمد تقی‌علوی با اشاره به پیشینه دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه کشور دارای بیش از 65 سال قدمت است و اکنون به دانشگاه جامعی تبدیل شده که در تمامی رشته­‌های عمده تحصیلی از جمله در 98 رشته دکتری دانشجو می­‌پذیرد.

دبیر نهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران نیز این کنفرانس را فرصتی برای گردهمایی متخصصین و محققین از سراسر دنیا برای بررسی و ارزیابی وضعیت حقیقی امنیت در فضای تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاردن تجربیات و نتایج تحقیقات و بحث و تبادل نظر در زمینه چشم­‌اندازهای آتی عنوان کرد و گفت: در این دوره برای ارتقای سطح کنفرانس تلاش شده که می­‌توان به افزایش تعداد کارگاه‌ها با ارائه انگلیسی نسبت به دوره‌های گذشته، فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای شرکت‌ها در نمایشگاه و ارائه محصولات، تلاش‌های بیشتر برای تشویق محققان از کشورهای مختلف برای ارائه مقالات، افزایش تعداد سخنرانان کلیدی و دعوت از اساتید برجسته مقیم خارج از کشور اشاره کرد.

ضیاءالدین کوزه­‌کنانی به توافق با انجمن رمز ترکیه و دانشگاه Metu ترکیه جهت توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های علمی و همچنین برگزاری کنفرانس مشترک در این زمینه اشاره کرد و گفت: امید داریم این حرکت نقطه شروعی برای همکاری‌های بیشتر با سایر دانشگاه‌ها و انجمن‌های رمز در منطقه باشد.

وی با بیان اینکه 440 مقاله به نهمین کنفرانس بین‌المللی رمز تبریز ارسال شده است، گفت: از این تعداد 161 مقاله به زبان انگلیسی و 279 مقاله به زبان فارسی است که از این مقالات 51 مقاله به صورت شفاهی و 90 مقاله به صورت پوستر ­ارائه خواهد شد.

نهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران 23 و 24 شهریور ماه سال 1391 در دانشگاه تبریز برگزار می­‌شود.

 در این کنفرانس محققانی از کشورهای استرالیا، آمریکا، ترکیه، تایلند، لهستان، ایتالیا و مالزی دستاوردهای علمی خود را ارائه خواهند کرد.

ارائه هفت سخنرانی کلیدی توسط اساتید برجسته داخل و خارج از کشور از جمله پروفسور Ersan Akyildiz و Seref Sagiroglu از ترکیه، پروفسور دکتر مهران مظفری‌کرمانی از ایالات متحده آمریکا، پروفسور JosefPieprzyk و دکتر رضا رضاییان‌فراشاهی از استرالیا و دکتر بهروز ترک‌لادانی از دانشگاه اصفهان و دکتر محمودرضا هاشمی از دانشگاه تهران، برپایی 12 نشست علمی، 9 کارگاه آموزشی، 2 میزگرد علمی در محورهای کنفرانس و برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای صنعتی از برنامه‌های این کنفرانس است.

مبانی نظری و الگوریتم‌های رمزنگاری، پروتکل‌های امنیتی و روش‌های صوری در امنیت اطلاعات، امنیت پایگاه‌ داده‌ها، سیستم‌ عامل و شبکه‌، آسیب‌پذیری، تشخیص نفوذ و آزمون نفوذپذیری، احراز هویت و اصالت، گمنامی و حریم خصوصی، امنیت تجارت الکترونیکی، دسترس‌پذیری، کنترل دسترسی و مدیریت اعتماد، امنیت نرم‌افزار و مهندسی نرم‌افزارهای امن، سخت‌افزارهای رمزنگاری و سیستم‌های تعبیه شده، امنیت در محیط‌های محاسباتی جدید و مخابرات امن و امنیت در شبکه‌های نسل جدید از جمله محورهای این کنفرانس است. 

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول